Sachsenring P240
Производител на автомобила е Kraftfahrzeugwerk VEB Horch в Цвикау. Също така се нарича Horch P240. В производство е през 1956-1959 г. Това е представителен луксозен автомобил, който се прави като 4 врати седан, 4 врати купе и 5 врати комби. Двигателят от 2407 куб.см. 6 Horch е отпред, задвижващи са задните колела. Каросерията е с дължина 4,73 м, ширина 1,72 м и височина 1,60 м., при междуосие от 2800 мм. Празното тегло е 1480 кг. Предишният модел е Audi 920. Наследник няма.
Моделите на ранната препродукция могат да бъдат идентифицирани по скарата, която е разделена в две вертикални линии.
На 13 септември 1953 г. получи Министерският съвет на ГДР – Източна Германия преди обединението – възлага на бившите заводи Horch договор за нова среден клас кола. За основа се използва военното производство. Вече е разработен нов 6-цилиндров двигател за Horch P240. През 1956 г. колата в допълнение към името на модела получава Sachsenring – името на близката писта със същото име. През 1957 г. е била прехвърлена на Horchwerke и заради спора за търговска марка, името на модела, първото моторното превозно средство и двигателя, фирмата в Цвикау от сега нататък се нарича VEB Sachsenring.
Технически и визуално моделът отговаря напълно на съвременния вкус, но ситуацията в ГДР не позволява по-голямо серийно производство. Първоначално е планирано годишно производство от 1956 г. от 6000 и през 1957 г. от 9000 коли. За инструменти и оборудване са инвестирани дванадесет милиона източногермански марки. Общото производство 1956-1959 г., обаче, е само 1382 превозни средства, някои също са били изнесени. В допълнение към версията седан с четири врати са произведени и някои кабриолети и комби модели. Моделите комбинация в специални цветове синьо и бяло са били предназначени изключително за германската телевизия на ГДР. P240 се ползва изключително от държавни органи, или в някои случаи от най-високи партийни функционери. Цената на превозно средство по това време е около 27 000 D-Mark на ГДР.
Съветската военна администрация в Германия оказва натиск върху партийните лидери и състоянието на ГДР. Тя стига до забрана за износ и се изисква да се намалят мащабите на производство.Накрая, ръководството ГДР е принудено да сложи край на производство на P240, да започне вноса на съветската „Волга“ ГАЗ 21 и – да принуди типът превозни средства за правителството на ГДР да станат „Чайка“ ГАЗ-13. През 1959 г. производството е спряно напълно. Двигателят на P240 е в SUV IFA P3 (или Sachsenring P3) и по-късно е инсталиран в преработен вид в параден автомобил, от който са запазени няколко екземпляра.
Първоначално автомобилът има емблемата на H (Horch) с короната и вертикално ориентирана решетка. Предните мигачи са кръгли. Вторият период на производството се отличава с удължени предни и задни странични панели и надписи Sachsenring отстрани. През третия етап има само незначителни промени, добавяне на лайсни, но по искане на Auto Union GmbH в Западна Германия, притежател на марката Horch, емблемата отпред е заменена с буквата S за Sachsenring, оградена в кръг.
Само от тази гледна точка името на колата става модел Sachsenring P240.