Архив

Sachsenring P240

Производител на автомобила е Kraftfahrzeugwerk VEB Horch в Цвикау. Също така се нарича Horch P240. В horch_sachsenring_p_240производство е през 1956-1959 г. Това е представителен луксозен автомобил, който се прави като 4 врати седан, 4 врати купе и 5 врати комби. Двигателят от 2407 куб.см. 6 Horch е отпред, задвижващи са задните колела. Каросерията е с дължина 4,73 м, ширина 1,72 м и височина 1,60 м., при междуосие от 2800 мм. Празното тегло е 1480 кг. Предишният модел е Audi 920. Наследник  няма.

Моделите на ранната препродукция могат да бъдат идентифицирани по скарата, която е разделена в две вертикални линии.

На 13 септември 1953 г. получи Министерският съвет на ГДР – Източна Германия преди обединението – възлага на бившите заводи Horch договор за нова среден клас кола. За основа се използва военното производство. Вече е разработен нов 6-цилиндров двигател за  Horch P240. През 1956 г. колата в допълнение към името на модела получава  Sachsenring – името на близката писта със същото име. През 1957 г. е била прехвърлена на Horchwerke и заради спора за търговска марка, името на модела, първото моторното превозно средство и двигателя, фирмата в Цвикау от сега нататък се нарича  VEB Sachsenring.

horch_sachsenring_p_240_heckТехнически и визуално моделът отговаря напълно на съвременния вкус, но ситуацията в ГДР не позволява по-голямо серийно производство. Първоначално е планирано годишно производство от 1956 г. от 6000 и през 1957 г. от 9000 коли. За инструменти и оборудване са инвестирани дванадесет милиона източногермански марки. Общото производство 1956-1959 г., обаче, е само 1382 превозни средства, някои също са били изнесени. В допълнение към версията седан с четири врати са произведени и някои кабриолети и комби модели. Моделите комбинация в специални цветове синьо и бяло са били предназначени изключително за германската телевизия на ГДР. P240 се ползва  изключително от държавни органи, или в някои случаи от най-високи партийни функционери. Цената на превозно средство по това време е около 27 000 D-Mark на ГДР.80458172

Съветската военна администрация в Германия оказва натиск върху партийните лидери и състоянието на ГДР. Тя стига до забрана за износ и се изисква да се намалят мащабите на производство.Накрая, ръководството ГДР е принудено да сложи край на производство на P240, да започне вноса на съветската „Волга“ ГАЗ 21 и – да принуди типът превозни средства за правителството на ГДР да станат  „Чайка“ ГАЗ-13. През 1959 г. производството е спряно напълно. Двигателят на P240 е в SUV IFA P3 (или Sachsenring P3) и по-късно е инсталиран в преработен вид в параден автомобил, от който са запазени няколко екземпляра.

Първоначално автомобилът има емблемата на  H (Horch) с короната и вертикално ориентирана решетка. Предните мигачи са кръгли. Вторият период на производството се отличава с удължени предни и задни странични панели и надписи  Sachsenring отстрани. През третия етап има само незначителни промени, добавяне на лайсни, но по искане на Auto Union GmbH в Западна Германия, притежател на марката  Horch, емблемата отпред е заменена с буквата  S за Sachsenring, оградена в кръг.

Само от тази гледна точка името на колата става модел Sachsenring P240.