Peugeot 604
Peugeot 604 се прави през 1975-1985 г., това е представителен седан с 4 врати, с преден двигател и задни задвижващи колела.
Дизайнер е Pininfarina. Свързано е Peugeot 504.
Двигателите са 2.7 L V6 PRV, 2.8 L V6 PRV, 2.3 L XD2S турбо дизел I4 и 2.5 L XD3S/XD3T турбо дизел I4.
Междуосието е 2800 мм, дължината 4720 мм, ширината – 1770 мм и височината 1435 мм. Собственото тегло е 1450 кг. Наследници са Peugeot 505 и Peugeot 605.
153 252 екземпляра 604 са продадени по време на 10-годишното производство. Колата е правена във Франция, а също и сглобявана от Kia в Южна Корея.
Дизайнът на Pininfarina е представен по време на автомобилното изложение в Женева март 1975 г. и привлича похвала за неговата форма, красив стайлинг. Bilrevyen 1976 в Дания, например, описва стила като притежаващ „спокойна елегантност“. Продажбите започват през септември 1975 г. Като Peugeot 504, обикновено се захранва от тогавашния нов 144 к.с. 2.7-литров V6 двигател PRV, разработен във връзка с Renault и Volvo, като колата е първото влизане на Peugeot в големия пазар на луксозни салони в продължение на 40 години – най- скорошният е на краткотрайното Peugeot 601 от 1934 г.
604 има няколко забележителни качества. Напр. заглушена и еластична езда, равно на един съвременен Jaguar XJ6, с неговата „добра работа“, просторен пътнически салон и висока оценка на волана описан като „много точен“ и „един от най-добрите, които се произвеждат“. Цената при пускането на пазара в САЩ е $10 990. В Обединеното кралство колата е продавана за ₤ 4600 (в сравнение с ₤ 4999 за BMW 2500 и 3319 ₤ за Ford Granada 3000 GL). 604 има необичайно широко отваряне на вратите, които правят влизането и излизането много лесно за потребителите. Това е особено подходяща кола в ролята си на лимузина.
Производството възлиза на 155 000 единици. Над 36 000 коли са били построени през първата пълна година на производство (1976 г.). Стартирането на подобното по размер, но по-евтино Peugeot 505 през 1979 г. , заедно с друга петролна криза, намалява наполовина продажбите на V6 двигателя на 604. До 1981 г. са произведени само 7000 екземпляра. Въпреки че Peugeot всъщност е реализирало печалба на всяка направена кола, преди всичко поради инструменталната екипировка и инженеринг с 504.
Съвременни журналисти приписват тази относителна недостатъчност на различни причини, като например консервативния стайлинг, липсата на технически иновации, скромното изпълнение и др. Други посочват, че неотдавнашната енергийна криза превръща това в нещастно време за Peugeot (заедно с Renault, чийто собствен шестцилиндров седан влиза в продажба няколко месеца по-рано), за да се движат на пазара за шестцилиндрови лимузини. Въпреки това, по времето на петролния шок ударил западните икономики, Peugeot, както и съвместният венчър с партньори Renault и Volvo, вероятно смята, че са инвестирали твърде много в проектирането и развитието на производствени мощности за новия двигател, който ще захранва 604, да се откаже от начинанието.
Във Франция производителите на автомобили са имали не много успехи в международен план в сегмента на представителните автомобили, като наследник на Citroën DS е Citroën CX. В 604-ерата е може би последната точка, при която PSA Peugeot Citroën теоретично би могла да се фокусира ресурсите върху жизнеспособен в дългосрочен план конкурент в този доходен сегмент на пазара. Това е подобно на положението, което съществува в САЩ с Lincoln Town Car.
Peugeot първоначално се опита да убеди купувачите на горния слой на средната класа, че 604 е „инженеринг на Mercedes- Benz 280E, обработка на BMW 5 Series и елегантността на Jaguar XJ6“, но не убеди достатъчно купувачи с това твърдение.
Продажбите, които бяха силни само за няколко години след старта си, потопени допълнително през 1980 г. след старта на 505, а последният 604 слезе от производствената линия през 1985 г. с продажби продължили в 1986 г. Следващият голям Peugeot представителен автомобил, 605, бе стартиран през 1989 г.
Компанията Heuliez произведе 124 дълги лимузини версии на междуосието на 604. Предлага се в тези версии с две допълнителни подвижни места. Лимузините са произведени през 1978-1984 г.