Архив

Facel Vega Facel II

Производител на Facel Vega Facel II е Facel Vega S.A. Париж. Също така се нарича Facel II. В периода 1962-1964 г. са произведени прибл. Greenwich2012_FacelVega_1500180 коли.

Дизайнер е Жин Данинос. Това е Grand Tourer 2 врати 4 -местно купе.

Двигателите са 6.3-литров V8 двигател Chrysler и 6.7L V8 Chrysler, предно разположени, автомобилът има задно задвижване. Скоростната  кутия е автоматична Chrysler или Manual, 4-степенна изцяло синхронизирана, Pont-а-Mousson предаване предлагат срещу допълнително заплащане.

Междуосието е от 2660 мм, дължината –  4750 мм, ширината – 1760 мм и височината 1280 мм. Собственото тегло е 1880 кг.

Предшественик е Facel Vega HK500.

От 1962 г. базираната в Париж компания Facel Vega бе изправена пред фалит. Facel II (произнася се ‘2’) е трябвало да бъде последният опит на компанията да създаде луксозна GT кола във френската традиция.

1280px-Paris_-_Retromobile_2013_-_Facel_Vega_Facel_II_-_001Компанията Facel Vega рекламира Facel II като „Най-бързото 4-местно купе в света“. Sports Car Graphic  го описва като „луксозна груба“.

Моделът е задвижван от американски 6.3 л двигател Chrysler „Тайфун“, който произвежда 355 к.с. при автоматична скоростна кутия и 390 к.с. при ръчна. С помощта на Chrysler трискоростна Torqueflite автоматична скоростна кутия, 6.3 -литровият Facel II може да достигне над 225 км в час. С френски Pont-а-Mousson четиристепенна механична скоростна кутия, пълен с четирима пътника, 6.3 л Facel II може да достигне повече от 247 км в час и да се ускори, колкото своите двуместни съперници Aston Martin DB4, Ferrari 250 GT и „чайка крило“ Mercedes – Benz 300SL, до 97 км в час. Dunlop дискови спирачки са монтирани на всички четири колела и Hydrosteer хидравличен волан, кожени седалки, електрически прозорци и радио антена – всички стават стандартни по време на производствения план, с Armstrong Selecta-Ride амортисьори, регулируеми от таблото по време на шофиране, монтирани на британските модели с десен волан. Много от контролите са вдъхновени от самолетите.  По-късните версии са снабдени с още по-мощен 6.7 л Chrysler RB двигател и са още по-бързи.

Подобно на своя предшественик, Facel Vega HK500, Facel II е по-тежък от своите двуместни съперници, с тегло „сух“ почти два тона. Той използва окачване почти непроменено спрямо предходния HK500.1024px-Paris_-_Retromobile_2013_-_Facel_Vega_Facel_II_-_003

Facel II е много скъп в своята ексклузивност. Неговият красив дизайн привлича известни собственици, включително Пабло Пикасо, Лионел Барт, Лорд Брабурне, г-жа Кар, дъщеря на Уолтър Крайслер, Джоан Колинс, Тони Къртис, Кристиян Диор, Стенли Донън, Чарли Дрейк, Джоан Фонтейн, Ава Гарднър (който е купил три), Херберт фон Караян, Дани Кей, Луи Мал, президентът на Мексико, принцеса Грейс на Монако, Ив Монтан, Хасан II крал на Мароко, баронеса Сали Опенхайм – Барнес, Уилям Пейли, княз Понятовски, Антъни Куин, Деби Рейнолдс, Франк Синатра, Ринго Стар, маркиза на Тависток, Франсоа Трюфо, Робърт Вагнер, сър Мортимър Уилър, шаха на Персия, и Сианук – Камбоджа. Състезателните шофьори Сър Стърлинг Мос, Морис Тринтинян и Роб Уокър също имаха Facel.

През август 1961 г. Данинос, президент Facel, е бил длъжен да предложи оставката си, а през 1964 г. компанията Facel е доведена до фалит, което до голяма степен се дължи на гаранционни искове срещу малката Facellia Facel Vega с нейните обезпокоителен двигател.

Производството на Facel II е било прекратено със само 180 коли. Данинос казва: „HK 500 е най-интересната кола, която ние сме правили някога, но Facel II е далече от най-доброто. Той беше изцяло „елегантен“ “.

Останалите Facel сега са сред най-търсените от всички 1960 Grand Tourers. На 1 декември 2013 г. Bonhams в Лондон проведе търг на частично възстановено Facel II за £ 337 500  = около 407 000 € / 552 500 $ в момента.