Rover P4 80, 100, 95/110
Rover P4 е серия група от салон автомобили, произвеждани от компанията Rover Co. Ltd. от 1949 г. до 1964 г. проектирана от Гордън Башфорд. Обозначението P4 е фабрично терминология за групата от автомобили и не е в употреба от обикновените собственици, които използват съответните наименования за техните модели (като 60, 75 и 90).
Междуосието е от 2819 мм при обща дължина на каросерията 4528 мм, ширина – 1666 мм и височина 1607 мм.
Предшественик е Rover P3. Наследник – Rover P5 (едновременно от 1958 г.) и Rover P6.
Автомобилите използват двигател Rover в 4- или 6-цилиндрова форма, която идва от P3 1948 г. А четиристепенна механична скоростна кутия се използва с лост на колоната първо и на пода от 1954 г. В началото на скоростната кутия има само синхронизатор на трета и горната част, но се добавя към втора предавка през 1953 г. A съединителят е със свободен венец, традиционна функция на Rover, до средата на 1959 г., когато се отстранява от спецификациите.
Автомобилите са имали отделно шаси с независимо окачване с винтови пружини отпред и жива ос с полу-елипсовидни листови ресори отзад. Спирачките на ранните коли оперират с хибридно хидро-механична система, но стават напълно хидравлични през 1950 г. Girling дискови спирачки заменят барабаните отпред от 1959 г.
Пълните черупки на тялото са направени от стоманена ламарина и включват алуминий/магнезий (сплав Birmabright) врати, заден капак и бонета преди последните 95/110 модели, които са изцяло от стомана за намаляване на разходите. P4 беше един от последните автомобили във Великобритания със задни отварящи се срещу посоката на движението врати – т.нар. „самоубийци“.
Rover P4 80 е в производство през 1959-1962 г. с 5900 произведени. Двигателят е 2.3 литра Rover редови 4 цилиндъра.
През 1959/1960 г. обхватът P4 е рационализиран, за два модела, 80 и 100. P4 80 е четирицилиндрова версия. Двигателят е сега Land Rover, редови 4 -клапанов, напълно различен от единиците, използвани във всички други модели. С 80 к.с. налични, колата може да достигне 137 км в час. Girling 270 мм вакуум серво дискови спирачки отпред са нови, и колата се използва по-широки гуми и е с актуализиран стайлинг. Overdrive, работещ на най-високата предавка само, е стандарт за четиристепенна скоростна кутия. Опции включват радио, две схеми боя и др. Тези опции се прилагат и за 100.
Rover P4 100 е в производство през 1960-1962 г. с 16 521 произведени. Двигателят е 2.6 L Rover IOE редови 6 цилиндъра.
P4 90 е заменен през 1960 г. от по-мощен P4 100. Неговият 2.6 литра IOE двигател е бил в действителност с къс ход версия на P5 3- Litre единица. Колата достига до 161 км в час. Интериорът е луксозен, с дървени и кожени акценти на традиционни английски елементи.. A нагревателят е стандартен монтаж . Подобно на по-малкия 80 версия , на 100 е снабден с серво спирачки Girling дискови отпред, барабанни отзад. Overdrive, на най-високата предавка само, е стандартен монтаж.
Производството приключва през 1962 г., като за това време 16 521 са били произведени.
През 1960 г. , списанието Motor регистрира максимална скорост от 148.2 км в час, ускорение 0-97 км в час за 17,6 сек. и разход на гориво 11,8 л/100 км.
Rover P4 95/110 е в производство през 1962-1964 г. с 3680 (95) и 4620 (110) произведени. Двигателят е 2.6 L Rover IOE редови 6 цилиндъра. Мощността е 123 к.с.
След една успешна серия от около 15 години, серия P4 бе заменен от футуристичен Rover P6 през 1964 г.
Rover P4, широко известен като „ Rolls Royce за бедните хора“, увеличава популярността си в последно време. Има много специализирани клубове, които поддържат добри образци от модела.