Škoda 100/110/120S/110R Coupé
Škoda 100 – 100L /110 се произвежда от чехословашкото предприятие AZNP през 1969-1977 г. в 1 079 708 бройки. Това е малък семеен автомобил, с 4 врати седан. Двигателят е отзад, задвижващи са задните колела. Свързана е Škoda 110R – купе. Междуосието е 2400 мм, дължината – 4155 мм, ширината – 1620 мм и височината – 1340 мм. Собственото тегло е 880 кг. Скоростната кутия е ръчна – 4-степенна. Предшественик е Škoda 1000 MB. Наследник – Skoda тип 742 – 105/120 моделите.
100/110 са две вариации на задно разположен двигател, задно задвижване автомобил, който е продуциран от чехословашкия производител AZNP в Млада Болеслав между 1969 и 1976 г. Размерите на двигателя са 1.0 л и 1.1 л. Това е първата Škoda , която се произвежда в над един милион единици. Извлича се Škoda 110R Coupe (1970-1980 г.), която има очертания подобни на Porsche от времето, с много по-ниска цена и мощност. Škoda 110 R Coupé е в производство през 1970-1980 г. ,с пуснати 56 902 бройки, сглобяване – Квасини, Чехословакия. Това е 2 врати купе. Двигателят е 1107 куб.см. I4, OHV.
Има и 120S, и 130RS, които са Sport/Rallye автомобили, произведени в малък брой, за които ще прочетете по-късно.
Предшественик е Škoda 1000 MBX/1100 MBX. Наследник – Škoda Garde.
През 1968 г. започва реконструкцията на фабриката в Млада Болеслав, с готов фейслифт на вече остарялата Š 1000. Още през 1965 г. е създаден груб прототип – покривът наистина е идентичен с тялото на 1000 MB, но долната част (калници, предна и задна част) са с модерни ъглови форми. Променят интериора и частично някои елементи от дизайна. Новата каросерия има повече пространство за багаж, задният край на превозното средство се откроява значителни с хоризонтални светлинни клъстери, които създават впечатление за по-голяма ширина. Интериорът има много промени, нова кормилна колона и стилово сложно табло. Има нови лицензирани Dunlop дискови спирачки на предните колела, предният мост е намалил броя на точките за смазване от 11 на 4. Двигателят остава почти непроменен, с малко увеличение на диаметъра на буталата.
Слабата версия с обем на двигателя е 998 см³/35 кВт и максимална скорост 125 км в час е Škoda 100 и е на разположение в основната версия Standard или De Luxe. Малко по-силната е Škoda 110L (De Luxe) с 1107 см³/39 кВт двигателя и максимална скорост от 135 км в час, в крайна сметка, допълнена от Škoda 110LS (De Luxe Super) с 1107 см³/46 кВт двигателя, който е взет от роднината с две врати купе Škoda 110R и понеже не е много аеродинамична кола не може да предостави скорост над 140 км в час.
Skoda 110LS (Lux Super) е концептуално основана на 100, но включва задвижващият агрегат включително аксесоари от новосъздаденото 110R купе, с обем на двигателя 1107 cm³, доставя 62 к.с./5500 об. DIN, променен е охладителят на маслото, модифицирани са цилиндровата глава, изпускателният и всмукателният колектор.
Общо 259 921 коли са били произведени във версиите 110L/110LS. Данните за цялото производство са:
Škoda 100 – 1969-1977 г. – 602 020 произведени,
Škoda 100L – 1969-1977 г. – 217 767,
Škoda 110L – 1969-1976 г. – 219 864,
Škoda 110LS – 1971-1976 г. – 40 057,
Škoda 110R – купето – 1970-1980 г. – 56 902,
Škoda 120S – 1971-1974 г. – 100, лимитирано производство,
Škoda 130RS – 1977-1982 г. – само 65.
Škoda 120S (тип 728) е състезателна кола, получена от модела Škoda 100/110 в лимитирани серии и е била произвеждана през 1971-1974 г.
Конкурсен вариант Skoda 120S Rallye е с четири врати двуместен състезателен автомобил с четирицилиндров OHV двигател с обем от 1298 cm³, разположен зад задната ос. Двигателят има отвор 75.8 мм и ход 72 мм, два двойни карбуратори Weber, с 11.5 :1 компресия и въртящ момент от 127 Nm при 6000 об./мин. Мощността е 120 к.с. при 7250 об./мин – верига състезателни автомобили имаха мощност до 135 к.с. Максималната скорост може да бъде до 200 км в час, ускорението 0-100 км в час отнема 8.10 сек.
Skoda 120S е цивилна версия на Skoda 120S Rallye. Тялото е с четири врати заден двигател и задвижване на задните колела. Колата имаше охладител в отделението за багаж отпред. Моторът е редови четирицилиндров двигател OHV, имаше капацитет от 1172 cm³, 72 мм отвор и 72 мм ход. Колата имаше двоен карбуратор Jikov, мощността е 64 к.с. при 5250 об./мин, с 9.4:1 компресия е, въртящият момент е 89 Nm при 4000 об./мин. Ускорение от 0 до 100 км в час за 19.4 сек. и максимална скорост 150 км в час. Скоростна кутия с четири скорости. Колата имаше колесна база от 2400 мм. Колата е одобрена със или без брони, с калници дълга 4155 мм, широка 1620 мм и 1380 мм висока, тежеше 795-860 кг.
Škoda 120S Rally можеше да бъде сертифицирана, но Skoda трябваше да произведе серия от 1000 коли, но от този модел произведе само 100 бройки. Комисарите на Международната автомобилна федерация са одобрили модела. А някои твърдят, че са произведени много повече бройки, ползвани от силите за сигурност на полицията.