Opel Kadett A
Opel Kadett е повторно въведен през 1962 г., с доставки започнали на 2 октомври, малко повече от 22 години след като оригиналният модел е преустановен през май 1940 г. Подобно на оригиналния Kadett, новата кола (обозначена като Kadett A) е малък семеен автомобил, въпреки че вече е на разположение във версии салон 2 врати, 3 врати Car- A- Van (комби ) и купе.
В производство е през 1962-1965 г. Двигателят 993 куб.см. Opel OHV OHV I4 е отпред, задвижващи са задните колела. Скоростната кутия е ръчна, 4-степенна изцяло синхронизирана.
Междуосовото разстояние е 2325 мм, дължината – 3923 мм или 3990 мм (L-моделите с участието на бронята и буферите), ширината – 1470 мм, 1483 мм (Car- A- Van) и височината – 1410 мм (седан), 1397 мм (купе).
Предшественик е Opel Kadett I. Наследник – Opel Kadett B.
През 1957 г. директорът на Opel Product Карл Стиеф получава мандат от General Motors със седалище в Детройт да се развие „перфектната Anti – VW“ кола. Екипът на развитие на Стиеф е подкрепен от Ханс Мершейнер (кола – каросерия) и Вернер Стробел (двигател и ходова част ), в условията на такава тайна, че дори и сега много малко се знае за историята на развитие от 1962 г. на Kadett.
GM се опитва да прикрие нова техника на платформа и споделяне на дизайн между Opel и неговия британска еквивалент Vauxhall , който пуска поразително сходна Viva през 1963 г., една година след като Opel представя Kadett. През следващите две десетилетия ролята на Vauxhall в дизайна на собствените сму автомобили бързо намалява и от 1985 г. гамата изцяло се състои от rebadged модели на Opel.
Vauxhall Viva е първият автомобил, произведен в Ellesmere Port завод Vauxhall, докато на Kadett A е първият продукт на Opel в завода в Бохум. Петдесет години по-късно, през 2012 г., Opel обяви закриване на завода в Бохум (сега известен като Plant Бохум II ), в сила от 2016 г., със загубата на около 3000 работни места в отговор на дългогодишния надкапацитет и загуба на пазарен дял в ключовите западноевропейски пазари.
Колата по-късно става известен като Kadett А. В допълнение към стандартния седан, от март 1963 г., производителят предлага L (луксозен модел) и комби (брандирано като Opel Kadett Car- A- Van ). През октомври 1963 г. Opel въвежда купе версия на Kadett.
Новият четирицилиндров, oversquare един литър с водно охлаждане Opel OHV двигател тежи само 96 кг и е първият изцяло нов двигател, разработен от Opel. Разпределителният вал е странично монтиран и се държи не чрез зъбни колелца, а с помощта на една единствена верига с хидравличен обтегач. Подредбата е ниско тегло и триене, което позволява скорости на двигателя над 6000 об./мин. Буталата са от алуминиева сплав и включват с разширяване биметална лента, за да се осигури еднакво топлинно разширение. Трилагерният колянов вал е по традиционното строителство. Двигателят е с добри характеристики за икономия на гориво.
Двигателят идва с избор от две нива на мощност. За стандартния 1.0 л изходната максимална е посочена като 40 к.с. при 5000 об./мин., а през октомври 1963 г. се добавя висока компресия „1.0 S – Motor“, споделяне на капацитета 993 куб.см. на оригиналния агрегат, но предлагане максимум 48 к.с. По-мощният „S-Motor“ е с модификации на всмукателния колектор, цилиндрите и разпределителния вал заедно с карбуратора, използващ по-голям (36 мм) диаметър и 5400 об . срещу 30 мм, използван в стандартния двигател. Това идва с 8.8 : 1 степен на сгъстяване като се има предвид, че 40 к.с. двигателят използва компресия от само 7.8 : 1.
Мощността се предава към задните колела посредством единичен сух съединител и четиристепенна изцяло синхронизирана скоростна кутия, контролирано с помощта на конвенционален монтиран на колонката скоростен лост. Има 200 мм спирачни барабани на всичките четири колела. Спирачките са управлявани чрез една единствена верига хидравлична система.
Общо 649 512 Kadett А са били построени в новия Бохум завод на компанията до момента, в който бе заменен от Kadett B през юли 1965 г. 126 616 от колите, произведени са Car- A-Van модели комби, а останалите 522 896 се състоят от малък брой купета и около половин милион седан/лимузини.
Включено в тези цифри е с комплекти доставени от Бохум до относително малки мащаби местно сглобяване в Южна Африка, Дания, Белгия, Португалия, Уругвай, Перу и Венецуела.