Opel Commodore
Opel Commodore е представителен автомобил, произвеждан от Opel. Това е шестцилиндров вариант на Rekord със стилизиращи разлики. Табелката Commodore е била използвана от Opel през 1967-1982 г. Въпреки това, неговата приемственост продължава с австралийския Holden Commodore. Последното поколение се продава в Обединеното кралство основно като Vauxhall Viceroy въпреки че Opel-моделите са продавани също.
Commodore A (пуска се през 1967-1971 г.) представлява 2 врати седан, 4 врати седан или 2 врати купе с избор от двигатели 2.2 L-I6: 95 к.с., 2.5 L-I6: 115 к.с., 120 к.с., 130 к.с. или 150 к.с. и 2.8 L-I6: 145 к.с.
Предаването е с 4-степенна, ръчна, 2- или 3-степенна автоматична скоростна кутия.
Междуосието е 2668 мм, дължината – 4574 мм, ширината – 1754 мм и височината – 1445 мм.
При следващите поколения на модела междуосието остава същото, променят се само донякъде другите размери.
Собственото тегло е 1130 -1270 кг.
Свързан е Opel Rekord C.
Opel Commodore A е произвеждан въз основа на Rekord C. След като предложи захранван Rekord-6 от L 2.6 6 цилиндров двигател от март 1964 г. Opel през февруари 1967 г. стартира Commodore като по-бърза на пазара версия на Rekord. Commodore първоначално е достъпен с 2.2 L-шест или по-голям 2,5 L двигател, развиващ 120 к.с. с един карбуратор. През септември 1967 г. спортен Commodore GS предлага 130 к.с. от двоен карбуратор 2.5 L и 6 цилиндъра.
За модел 1969 г., 2,2 L-шест отпадна и изборът на две скорости Powerglide автоматика е изоставен в полза на нов 3-степенна скоростна кутия на Opel автоматик.
От септември 1969 г., на базата на 2,5 L двигател, се получават до 120 к.с., като в същото време моторът, както останалите двигатели, получава хидравлични повдигачи за плавна работа, нова изпускателна система и колянов вал на шест лагери. Лостът на ръчната спирачка е преместен от позицията си под таблото на място между предните седалки и резервоарът за гориво се разширява от 55 на 70 литра.
Още по-спортен модел от GS, на Commodore GS / E, дебютира през март 1970 г. Той има 2,5 L двигател, оборудван с Bosch D-Jetronic система за впръскване на гориво и 150 к.с., което даде колата да развива максимална скорост от 197 км в час. Commodore GS / E също има кариера в моторните спортове, с кола, изготвен от Steinmetz. През април 1970 г. Commodore с carburetted 2.8 L-шест дава 145 к.с.
156 330 Commodore са били построени, включително 2574 GS и GS / E варианти.
Commodore B е в производство през 1972-1977 г., 1973-1978 г. (Южна Африка) като 4 врати седан и 2 врати купе. Двигателите са 2.5 L-I6: 115 к.с., 130 к.с., 2.8 L-I6: 130 к.с., 142 к.с. и 160 к.с.
Предаването е с 4-степенна, ръчна или 3-степенна автоматична скоростна кутия. Междуосието на това поколение е непроменено – 2668 мм, дължината е друга – 4605 мм, ширината – 1728 мм и височината 1380 мм – 1415 мм. Собственото тегло е 1210 кг-1305 кг.
Commodore B се основава точно на Rekord D, и за първи път е пуснат през 1972 г. Както и в предишното поколение, четири модели се предлагат: 2500 S, 2500 GS, 2800 GS и 2800 GS / E.
Rekord и Commodore са сглобени като комплект в Холандия през 1970 г. Тези автомобили носят името Ranger и се различават от оригиналите в с различни решетки и подредба. Тези автомобили са изнесени в различни страни.
Производството на Commodore B приключва през 1977 г.
Commodore C се прави през 1977-1982 г. Наследник е Opel Omega A.
Двигателите са 2,5 L I6, 3,0 L I6 (ZA), ввече има и 3.8 L Chevrolet 230 I6 (ZA) и 4.1 L Chevrolet 250 I6 (ZA). Предаването е с 4-степенна, ръчна или 3-степенна автоматична кутия.
Междуосието е същото 2668 мм при дължина вече 4732 мм, ширина 1722 мм и височина 1415 мм.
Собственото тегло е 1200 -1310 кг.
Свързан е Opel Rekord E.
Commodore C е въведен в края на 1977 г., по същото време, както Opel Rekord D. Commodore продължи да бъде по-голям и по-луксозен вариант на Rekord.