Архив

Borgward P100

Производител на Borgward P100 е Carl F. W. Borgward GmbH. Автомобилът е в производство през юни 1959-1961 г. Пуснати са 2530 коли. Това е Borgward_P100седан с 4 врати, предноразположен двигател и задно задвижване. Двигателят е  2240 куб.см. 6-цилиндров линеен. Мощността е 100 к.с.  Макс. въртящ момент е 158 Нм при 2200/мин. Предаването е с  4-степенна изцялосинхронизирана скоростна кутия. Междуосието е от  2650 мм,  дължината –  4715 мм, при ширина 1738 мм и височина 1420 мм.

Собственото тегло е 1650 кг (зареден ).

Предшественик е Borgward Hansa 2400 Pullman.

Borgward P100 е голям седан Limousine луксозен клас с четири врати, представен за първи път през септември 1959 г.  по време на автомобилното изложение във Франкфурт , и произвеждан от базирания в Бремен автопроизводител Carl FW Borgward GmbH, колата официално се нарича Big Borgward.

S3500145Borgward_P100_1961От началото на 1960 г., на P 100 се предлага като първият германски автомобил с пневматично окачване. Каросерията не се накланя при спиране и тръгване, а се потапя и остава винаги в хоризонтално положение.

Дизайнът е понтон, триобемен за първи път от Borgward през 1949 г., но сега с попълнени относително ъглови краища, напомнящи на вида, който се популяризира от Pininfarina с проекти, като например този на Fiat 1800. Подобно на Фарина P100 има малки ъглови tailfins.

2240 кубиковият двигател 6-цилиндров редови, получени от онези които са монтирани в по-ранните Borgward шестцилиндрови седани, от които най- скорошният е бил Borgward Hansa 2400 Pullman. Рекламираните динамични характеристики  включват  максимална скорост от почти 160 км в час. Ускорението на автомобила до 100 км в час става за 16 сек. S3500149a

Първите автомобили имат 46 л резервоар, докато от началото на 1961 г. колите имат по 60 л с допълнителен резервоар от 14 л. При разход 12 л на 100 км могат да се изминат по близо 500 км.

Съвременни информационни материали подчертават революционно саморазливно въздушно окачване на автомобила.

P100 се състезава в сектора шестцилиндров седан, който през 1950 г. е станал все по- контролиран от Mercedes – Benz, чийто 220SE модел също получи модерна изваяна форма на тялото през 1960 г. Появата на автомобила от Бремен обнадеждава в конкурентната борба, но производството скоро се ограничава до малко над 2500 коли, поради дошлия фалит на фирмата-производител.

Моделът също се радва на кратък задгробен живот: производствената линия е била продадена и изпратена до Мексико, където между 1967 г. и 1970 г. повече от 2000 допълнителни P100 са били произведени от група от компании FANASA създадена през 1966 г. Колите носят друго означение на модела и нямат пневматично окачване. Имат и лек редизайн, нямат опашни перки и др.