NSU Prinz 4
Едно от откровенията на автомобилното изложение във Франкфурт през септември 1961 г. – Prinz 4, заменя оригиналния Prinz. Неговата нова каросерия тясно прилича на модерния тогава Chevrolet Corvair, но, разбира се е много по-малка. Подобно на оригиналната Prinz, е задвижван от двуцилиндров двигател с въздушно охлаждане на задните колела. Prinz 4 беше много по-добър и продължаваше да бъде един добре проектиран автомобил, подобно на своите предшественици. Двигателят носеше по традицията ексцентричен прът задвижване на разпределителния вал, наследен от NSU мотоциклетните двигатели и интересно имаше dynastart (комбиниран стартер/генератор), вграден в картера. По-късно четирицилиндровите двигатели, приети на по-конвенционалните модели, имат отделен стартера и алтернатор в производство през 1961-1973 г.
През 1968 г. британският Autocar тества Super Prinz. Бяха тествали Prinz 4 през 1962 г. Тестовият автомобил постига максимална скорост от 113 км в час и ускорява до 97 км в час за 35.7 сек. Mini 850 достигна 97км в час за 29.5 сек. в равностоен скорошен тест, а също и успява да победи максималната скорост на NSU, макар и само с около 3 %. Тестерите заключават в доклада си, че колата е на конкурентни цени в своя клас. Те изказват мнение, предпазливо, че той предлага „не повече от останалите „.
Успехът е насочен към създаване на възможно най-голямо вътрешно пространство за четирима възрастни и достатъчно място за багаж . В действителност, Prinz 4 предлага в размери, най-добрите при средни автомобили. Формата му отговаря на тогавашния валидна компактна линия; тя е с модерна елегантност. Големите стъклени повърхности дават на водача широк поглед и го улесняват при шофиране в натоварен трафик и маневри за паркиране .
Новият Prinz 4 предлага пътно поведение, което придава богати преживявания с NSU. Новият автомобил е имал точно поведение като на прав участък и в чиста крива, не на последно място благодарение на анти – рол бара. Комфорта на возене е увеличен. Четири винтови пружини, четири с дълъг ход хидравлични амортисьори и две допълнителни „Prinzair въздушна възглавници“ на задните колела, обезпечават добро окачване с добро омекотяване. Четиритактов двигател NSU с въздушно охлаждане 30 к.с. с е известен с неговата ефективност, здравина и дълголетие. Ниското тегло на NSU Prinz 4 от само 565 кг, имаше съотношение тегло мощност 18.8 кг / к.с , добра стойност на кола с хубав темперамент ( 0-80 км в час за 14.0 сек.) и впечатляващата обезпечена максимална скорост от 120 км в час. Приетият разход според DIN 70030 е 5,7 л/100 км.
Един конкретен положителен фактор беше необичайно висока, официално потвърдена товароносимост 435 кг – показател, който по-рано е бил търсен напразно в този клас автомобили и което е рядко срещано дори и в средни коли тогава.
A с много работа NSU дизайнерите се опитват да се създаде удобна обитаемост вътре в колата на Prince 4. Седалките и съоръженията са не само удобни, но и стилно обзаведени. Облегалките на предните бяха до голяма степен регулируеми. Арматурното табло е практично, ясно и доста разделено. Собствениците също бяха доволни от стандартното оборудване, без допълнително заплащане, с климатик, Tilt прозорци, фарове мигач и заключване на волана. За една малка допълнителна цена имаше NSU Prinz 4 оборудвани по същия начин в завода със специална техника, която наред с други неща, предлагаше миячни устройства на стъклата, електрически часовник, индикатор за гориво, и др.
Чрез умно поставяне на резервоара за гориво (37 литра) успяха да създадат голям 250-литров багажник, достатъчно голям, за да побере дори широк ваканционен багаж.
NSU Prinz 4 ( S ) ( L )
Двуцилиндров вертикално-образен, четиритактов двигател, въздушно охлаждане с вентилатор
Диаметър х ход на буталото 76 х 66 мм
Работен обем 598 куб. см
Мощност 30 к.с. при 5600 об./мин
Въртящ момент 4,5 мкг при 3250 об./мин
Степен на компресия 7,5:1
Карбуратор Solex 34 P CI
Клапани V-образно окачване, разпределителен вал
Разпределителния вал задвижван от два лицеви пръти
Налягане смазване 2,75 литра масло
Електротехника Dynastart, 12 Volt/32 Ah, запалване на батерията
Блок Силово предаване опашка двигател, двигател зад задния мост
Двигател със скоростна кутия и диференциал в корпус
Clutch Single-плоча сух съединител с механично управление
Предаване 4-степенна, напълно синхронизирана скоростна кутия
Самоносещ изцяло стоманен корпус
Предно окачване: независимо окачване на двойни носачи, винтови пружини
Задно окачване: независимо окачване, люлеещ се мост, носачи, винтови пружини, въздушни възглавници
Кормилно управление – рак и пиньон, три завъртания на волана
Хидравлични четири колела барабанни спирачки
от 11/1964 при поискване: предни дискови спирачки
до 11/64 г. : колела: 3.00 х 12 , гуми : 4.40-12
от 11/64 г. : колела : 4.00 х 12 , гуми : 5.00-12
от 1969 г. : гуми : 5,65 / 135 -12
Дължина 3440 мм, ширина 1490 мм, височина 1360 мм
Междуосие: 2040 мм
Тегло / Лицензирано тегло 570 кг 1000 кг I
Top / Consumption 120км/ч. I 6.2 литра
Период на производство – 1961 -1973 г.
Брой произведенни 625 032 копия
Основният износ е за Италия, където е най-успешният автомобил от всички внесени автомобили.