Citroën 2CV Fourgonette
Citroën 2CV Fourgonette е ван-микробусът – фургон, наричан фургонета, на модел 2CV на френския производител Citroën.
Производствените години са 1951-1977 г., с продукция 640 000 копия Utility клас.
Двигателите са: 375 см3 (AU), 425 см3 (AZU) и 435 см3 (AZU-B), разположени отпред, колата е с предно задвижване. Собственото тегло на AT: 495 кг, AZU: 530 кг, AZU-B: 575 кг. С полезен обем 1,88 м³ е ванът.
Дължината на колата е 3600 мм, при ширина 1480 мм и височина 1700 мм. Няма предишен модел, следващ е Citroën Acadiane.
2CV ван AU е първата програма на Citroën 2CV. Тя стартира през март 1951 г. Въз основа на 2CV тип А, той запазва повечето от неговите механични компоненти с по-малък двигател, 375 cm3, която развива 9 к.с. Моделът на живот ще бъде относително кратък, още през 1954 г. се появява 2CV AZU, с по-мощен двигател. Производството му е спряно през юли 1956 г. с произведени малко над 38 000 копия.
От есента на 1955 г. до края на 1969 г., всички 2CV микробуси са направени в близост до Порте д’Иври в Париж от фабриката Panhard2.
След като идва 2CV с малко по-мощни двигатели в септември 1954 г., Citroën 2CV реагира и започва да пуска вана AZU. С 425 cm3 двигател на 2CV AZ от времето, се развиват 12 к.с., а най-накрая се показва в състояние да взема 250 кг полезен товар.
AZU вид се появява през септември 1954 г. и ще остане в сила до края на каталога 1977 г., наслаждавайки се междувременно на много промени. Стартирал с 425 cm3 12 к.с., AZU печели през март 1963 г. 21 к.с.
При Type 2CV AZU тялото получава автоматично новите задни и странични светлини. За 1960 г., колелата стават по-малки и един и същи цвят, както тялото.
През юли 1961 г., на микробуса най-накрая има фейслифт от седана 2CV. Той придобива нова качулка с 5-ребра, по-малка решетка с шеврони с по-внушителни размери и бузите на крилото са преработени и изчезват, докато се появява допълнителната спирачна светлина в задното ляво крило. През март 1963 г., овалните прозорци на задните врати са заменени с квадратен прозорец и губят ребрата на страничните панели на върха. Края на 1964 г., на отварянето на входната врата се обръща посоката, за да се съобразят с новите стандарти за безопасност. През 1971 броните са еднакво сиви.
През септември 1973 г., 2CV AZU Type-B 2CV AZU ван тип серия Б получава двигателя на 2CV 4. 435 см3. Тялото е най-накрая модернизирано (седанът е бил ранен 1970 г.) с плоски ребра и мигащи предни светлини и обратно. За 1975 г., фаровете стават правоъгълни.
Vans и AZU AZU-B отдавна са използвани от пощенските служби и EdF. За шофиране в лоши пътища, тези ревизии за администрация са оборудвани с тръбна предна броня, защитна плоча под двигателя и специална задна броня.
Citroen 2CV тип AK и AKS са в производствени години 1963 – 1977 г., с продукция 610 000 копия Light клас камион. Двигателите са 602 см3 AK: 22 к.с. и 33 к.с. и AKS: 35 к.с., отпред, задвижващи са предните колела.
Теглото в ненатоварено състояние AK: 605 кг, AKS: 640 кг. Van-ът е от 2.1 м³. Дължината е 3800 мм, при ширина 1500 мм и височина АК – 1740 мм, AKS: 1850 мм Междуосие – 2510 мм. Предишен модел 2CV Citroën AZU ван AU и следваща Acadiane.
2CV ван AK 350 е един вид разширена версия на микробуса 2CV AZU. През май 1963 г., тя и противодейства на появата на пазара на най-големия си конкурент: микробуса Renault 4.
В сравнение с AZU микробуса, 350 AK има заден надвес удължен с 20 см, а има 602 cm3 двигател от Ami 6 през 1961 г. Този двигател от 22 к.с. дава на AK почти 90 км в час максимално. Полезният товар, който е по-висок, отколкото при вида AZU, минава 350 кг, откъдето идва и името – AK 350. Той получава веднага ново арматурно табло и предната броня е удължена. През май 1968 г., новият 602 cm3 на Ami 6 доставя 33 к.с. и задвижва вана AK с 95 км в час.
Като се има предвид успеха на ван AK 350, Citroen взе решение за промяна на типа AK в лицето на ожесточена конкуренция от страна на Renault 4. През юли 1970 г., нов 2CV ван AKS 400 се предлага на пазара. В сравнение с микробуса AK 350, който замества, той предлага нови качества:
полезен товар – микробуса AKS вече може да превозва 400 кг полезен товар;
нов двигател, една от новите Ami 8 прави 35 к.с. позволява той да достигне 100 км в час;
удължаване с 20 см на микробуса.
Той има много елементи на новите 2CV, 2CV 4 и 6: новото арматурно табло, волан с два клона и мигащи светлини на предните калници.
За 1975 г. правоъгълните фарове стават блокове (в сиво) и през юли 1977 г., предпазните колани са триточкови.
С пуснати 19 773 бройки на AKS 400 се прекратява производството.
Ванът Citroen 2CV AKS 400 отстъпва пред Citroen Acadiana.