FSO Warszawa М20, M20-57, 201 и 202
Първите планове да се пусне в серийно производство лек автомобил в следвоенна Полша датират от 1946 г., когато Службата за планиране създава комисия за изграждането на полска автомобилна индустрия.
В началото на 1947 г., преговорите са били стартирани с италианския концерн Fiat за закупуване на правата за монтаж и по-късно производството на автомобили. След месеци на преговори, на 27 декември, 1947 г. подписват споразумение за полско-италианска търговия, при която Fiat е заявила, че ще построи завод и започне производството на Fiat 1100. Полша трябва да плати за лиценза с въглищни доставки, храни и химически и продукти от метал. Работата по изграждането на завода започва през август 1948 г. Няколко месеца по-късно, обаче, са прекъснати – причината е решението на Йосиф Сталин, който заявява, че социалистическите страни трябва да се подкрепят взаимно, и да не използват помощта на капиталистическите страни. Според някои източници, причината (или една от причините) за прекратяване на сътрудничеството е във връзка с влизането в сила на плана Маршал, съгласно който Италия е трябвало да получи големи количества от много евтини въглища от САЩ.
Съветската страна дава на Полша лиценз за кола ГАЗ-M20 Победа. За техническа документация са тогава платени 130 милиона злоти, и за инструментална екипировка и машини още 250 милиона. Планираното ниво на производството е да се достигне до 25 000 единици годишно.
През октомври 1950 г. съветската компания ГАЗ изпраща на Бюрото по строителството и разработки лиценз и техническата документация на колата, където тя е преведена и адаптирана към полски условия.
Първата Warszawa M-20 е сглобена от части, внесени от СССР и слиза от поточната линия на 6 номеври 1951 г., в 14.00 ч. Първоначалните планове са за ниво на производство от 25 000 единици годишно до края на 1951 г., обаче, са пуснати само 75 екземпляра. През следващите години, никога не се постигат целите на производство. В началния период на производство на колата е сглобявана от части на Съветския съюз. През март 1954 г. се извършва сглобяването на първата каросерия от полски профили. През юли същата година започва серийно производство на автомобилните оси, кормилните съоръжения и шахти. През 1954 г. също започва износ. Първоначално колата се приземява в Китай, Румъния, Албания и България. Приема се, че през 1955 г. ще се стигне до 12 000 копия, но броят се оказва три пъти по-малко. Първо Warszawa M-20, произведена изключително от компоненти, произведени в Полша, е напуснал завода през 1956 г.
Warszawa, като ГАЗ-M20 е оборудвана с рамка подрамка на тялото под двигателя. Двигателят е с капацитет от 2120 куб.см., който генерира максимална мощност от 50 к.с. и въртящ момент от 122 Нм. Задвижването се прехвърля към задните колела посредством ръчна 3-степенна скоростна кутия и еднодисков сух съединител. Предното окачване на колелата и е независимо и се състои от двойни носачи, винтови пружини, въз основа на хидравлични амортисьори и рамо. Отзад се използва неподвижна ос на листови полуелиптични ресори, допълнително подкрепени от хидравлични амортисьори. Максималната скорост се определя на 105 км в час.
През 1956 г. започва работата по изграждането на нова четиристепенна скоростна кутия. През същата година, започва работата по нов двигател. При проектирането се основава на мотор с капацитет от 2,1 л, използван за задвижване на Renault Fregate. Първият прототип на двигателя е построен през 1958 г. и серийното производство е въведено през 1962 г. Новият модул е получил обозначение S-21. Още в началото на производството се предприема също така намаляване на масата на тялото – за една кола спестяват 114 кг от листов метал, цветни метали 8.5 кг, 13 кг отливки, стоманени профили 31кг и 18.5 кг свързващи вещества.
Първата сериозна модернизация на модела е през 1957 г., нов модел стартира на 15 май на същата година. Новата версия с надпис „M20 модел 57“, а скоро след това 200 е с по-модерна предна решетка, странични лайстни и прагове, и по-естетични кръгли фарове и показатели. Първите модели на тази кола са оборудвани с отличителна стрелка, монтирана на капака на двигателя и извито панорамното предно стъкло на мястото на разделеното, тъй като сплитът не осигурява достатъчна видимост.
Модернизация е направена и в двигателя, увеличаване на степента на сгъстяване от 6.2:1 до 6.8:1, което позволява увеличаване на въртящия момент и максимална мощност до 52 к.с. Въртящият момент е 122 Нм от 1957 г. при 2200 об./мин. От лята стомана са разпределителните валове. Редът на запалването е 1-2-4-3 цилиндър. Оборотите на двигателя в икономичен режим: 2200-3600 об/мин. Електрическата система е 12 V, със земна маса. Ускорението от 0-100 км в час е за 45 сек. Разходът на гориво е 13.5 л/100 км приблизително, автомобилът е много икономичен при ниски скорости (40 км в час).
Лекото увеличение в максималната мощност е довело до увеличение на максималната скорост до 115 км в час. Промените също са извършени в кабината, приложена в два цвята тапицерия, с нов волан и пепелник. Модифицирана е електрическата система, лостът за мигачите поставят под волана и пръстенът се използва за бутон на рога. Със старта на производството M20-57, се представя ново лого FSO.
През 1957 г. полският седмичник Motor тества Warszawa M20-57, която достига максимална скорост от 109,2 км в час. Този автомобил ще бъде критикуван като твърде прост мотор и ниска скорост, но е имал по-ниска консумация.
Външният стайлинг е критикуван като остарял с много ниска видимост от мястото на водача. Въпреки това, има достатъчно положителни оценки за неговата спирачна система, гладка работа, добре направено външно осветление, градски комфорт и мощност.
Тази кола, в оригиналната си версия на тялото, въпреки големия си размер, и с по-малък багажник, се характеризира с много директно управление.
Друг вариант FSO Warszawa се въвежда в производство през 1960 г. под името на 201. Тя използва най-новите композитни задни светлини, мигачи и стопове. Модифициран е методът за изтъкване на регистрационния номер в задната част. Предните мигачите получават оранжеви нюанси на мястото на белите и кръгла форма. Предното окачване на амортисьорите е заменено с по-модерно телескопично рамо. Предната спирачна система е оборудвана със система за едновременни челюсти (двустранни). Диаметърът на колелата е намален от 16 на 15 инча.
Променени има във формата на задната броня, от маската се отстранява характерната стрелка. Двигателят получава нов, произведен в Полша G35 тип карбуратор BEJ, с нерегулирани дюзи допълнително оборудвани с економайзер. Във Warszawa са въведени около 200 малки технически промени – най-вече те се отнасят до електрическата инсталация, нов дизайн за соленоида, стартер и нов мотор на чистачките с работа на две скорости и батерия с по-голям капацитет.
В допълнение към стандартното оборудване на клас 201 също се предлага във вариант Lux. Тази версия се характеризира с двуцветна каросерия, ревизирани странични релси и багажник.
През 1962 г. се представя модела 202 с нов двигател S-21 с мощност от 70 к.с. Задвижващата система също използва съотношение на задния мост 4.55, което допринася положително за динамиката на превозното средство.
Останалата част на 201 остава непроменена. С по-мощен двигател достига максимална скорост от 130 км в час.