Цар Борис III и автомобилите
Година след абдикацията на Фердинанд, през 1919 г., вече при Борис III, царският гараж разполага с 10 автомобила и 15 камиона. Почти всичките
са Mercedes. Автомобилният парк по това време се помещава на ъгъла между улиците „Дондуков” и „Врабча”. Годишният му бюджет е 120 000 лв. Всичкото това става на гърба на данакоплатеца. Бензинът се доставя специално от Италия. Частите се внасят от Германия, а гумите – от Япония.
На следващата година се въвеждат регистрационни номера в България. През август 200 автомобила, останали от френската армия, се разпродават на населението.
На 8 август 1925 г. българи от банкерските и търговски среди и чужденци от дипломатическото тяло създават Българския туринг клуб. Открива се и първата таксиметрова служба в България по примера на Андре Ситроен в Париж. У нас пристигат първите пожарникарски коли от марката Renault.
Освен автомобилите Mercedes и Steyr, Борис III купува три „студебейкъра”. Единият от тях е спортен. Царя го придобива при своя обиколка из Европа през 1927 г.
Studebaker е била американски производител на вагони и автомобили, базиран в Саут Бенд, Индиана. Оригинално компанията произвежда индустриални и минни вагони от 1852 г. и през 1868 г. носи името Studebaker Brothers Manufacturing Company. Преди Studebaker навлиза в автомобилния бизнес през 1902 г. с електромобили, а през 1904 г. – с бензинови коли. По-късно Studebaker представя първите си модели под собственото си име. Сега марката не съществува.
В разглеждания период от царуването на Борис лични возила купуват и княз Кирил и
княгините Евдокия и Надежда. Царицата също се сдобива с кола и личен шофьор.
На 31 март 1932 г. Българският царски автомобилен клуб и новооснованият Български туринг клуб се обединяват под името Български автомобилен и туринг клуб.
През 1936 г. Борис III обновява парка. А по време на пребиваването си на олимпиадата в Берлин взема и Ford с 8-цилиндров V-образен двигател. Купува от Италия и FIAT. По това време военното министирство му подарява високопроходим триосен Steyr. Борис III го използва за лов и се катери с него на Юндола и Юмрукчал. Налага се скоро да се купуват и кит и бои, защото шофьорите на царя обръщат един „щаер” край Евксиноград. В последните години от живота си царят попълва своя парк с най-реномирани марки, като през 1938 г. например, поръчва в Германия специален Steyr, а четири години по-късно – и три „мерцедеса”.
Месец след смъртта на цар Борис през 1943 г. в страната пристига подарък брониран Mercedes, принадлежал на Хитлер. С това той е искал да покаже, че не е имал пръст в смъртта на българския владетел.
Имуществото на царските дворци в България – включително автомобилният парк, се одържавява след 9.IX.1944 г. у нас от специална комисия, назначена от Кимон Георгиев. Царските коли се описват на 30 септември. Отнети с протокол в полза на държавата са 6 „мерцедеса”, от които 2 открити, 4 „пакарда”, два „опела”, триосен „щаер” и още един от тази марка – вседеходен. „Мерцедесът”, подарен на Борис III от Хитлер, така и не се открива.