Архив

Volkswagen K70

Volkswagen K70 е седан, разработен от NSU. През 1969 г. Volkswagen абсорбира NSU и е пускан на пазара K70 от 1970 г. до февруари 1975 г. K70 е 6забележителен с това, че е първият Volkswagen с монтиран отпред двигател, първият с водно охлаждане и първият със задвижване на предните колела.

След резолюция на борда на NSU Werke AG  на 12 Януари 1965 г. под ръководството на главения ръководител по развитието на  NSU  Евалд Пракси,  а по-късно и шефа  на дизайнерския отдел Клаус Люте е започнато  разработването на седан с седан с четири врати и версия комби с три врати, който следва да допълва че по-голямото  NSU Ro 80.

Първоначално започват работа по заместник с каросерия фастбек на NSU тип 110 или NSU 1200. В същото време, наследник на този Type 77, трябва да бъде „Type X II“, с две врати, преден двигател и предно предаване. Успоредно с това развитие дизайнерите на NSU работили по новия модел “ Type Х III“ или 70 К.

Името K70 е използвано от конвенция за именуване на NSU. Както и при другия си модел – Ro80, който е получил името си от мощност на двигателя от 80 к.с. и „Ро“, обозначаващо роторен двигател на Ro 80, названието K70 определя изходна мощност на двигателя  70 к.с. и „K“, обозначава немската дума „Kolben“, или бутало.

Също така се нарича NSU K70 (1969-1970 г.)

Сглобяването е в  Некарсулм (NSU модел) и Салзгитер (VW модел). Дизайнер е Клаус Луте. Това е среден клас кола, седан с 4 врати. Двигателят е отпред, предните колела са задвижващи.

Двигателите са  1.6 L I4 и 1.8 L I4. Междуосието е  2690 мм, дължината  4455 мм, ширината 1665 мм и височината 1455 мм, собственото тегло е 1100 кг. Няма предшественик, наследник е Volkswagen Passat.

K70 първоначално е бил разработен от NSU като по-малък брат на Ro 80, отличава се с конвенционалния си бутален двигател, а не Wankel ротационен двигател на Ro80.

NSU насрочва лансирането на колата за месец март 1969 г., като възнамерява да я представи на широката публика по време на автомобилното изложение в Женева през тази година. Въпреки това, точно преди това се появяват добре обосновани слухове, че Volkswagen скоро ще абсорбира закъсалото NSU. Още преди да бъде направено публично достояние, бъдещето на K70 бе застрашено от опасенията, че K70 е твърде близко по размер и цена на наскоро стартиралото Audi 100. Планове за стартирането K70 са в последната минута отложени, със слухове, че персоналът е отстранен от шоу на NSU щанд в навечерието му. Слуховете  за „сливане“ стават реалност по време на специална среща на акционерите NSU, която се провежда на 26 април 1969 г. и се подкрепя споразумение, по силата на което NSU Auto Union се поема от Volkswagen.  Компанията от Некарсулм е интегрирана с Auto Union, която Volkswagen е придобил от Daimler Benz през 1964 г. – на свой ред това създава основата на съвременното Audi дружество, което се е развило до наши дни.

9VW е все пак в отчаяна нужда от нов семеен седан да замени търговски неуспешния тип 4. Фирмата от Волфсбург бързо бракува рекламен материал, показващ K70 като NSU, и малко над една година по-късно седанът вместо влезе в производство в Некарсулм, минава в нов Залцгитер завод на Volkswagen. Сега брандиран като Volkswagen, K70 най-накрая се качва на производствената линия с малко фанфари през август 1970 г. и стартира през експортни пазари през следващите месеци. През есента на 1970 г., превозното средство е било представено след малки промени под името Volkswagen K70 и построено в новооткрития завод в Залцгитер. Вече приключилият  проект на вагон версия не се реализира поради възникването на  VW 411 Variant.

K70 (VW вътрешено наименование Typ 48) определя напълно нови стандарти за пътнически автомобили предлагани от завод на Volkswagen. Така пространството на седан с 4 врати е в сравнение с VW Beetle или VW 1600 изключително щедро, но също така е по-голямо с около 7 см от VW 411. Има голям багажник в задната част (обем от 585 л), за видимост във всички посоки допринасят големите прозорци, и паркинг маневрата е по- лека и поради сравнително високата позиция за сядане. Отоплението и  водното охлаждане на 70 K са по-ефективни от модели VW с въздушно охлаждане и заден двигател.

Като техническа концепция отпред двигател и предно задвижване с водно охлаждане на VW няколко години по-късно води до 1973 VW Passat и 1974 г. VW Golf I.

K70 като стартира е с четирицилиндров мотор с водно охлаждане: това е развитие от четирицилиндров двигател, монтиран в задната част на 8NSU 1200, обемът  му се е увеличил до 1605 куб.см. Въпреки съобщенията, че името на колата  е отразено с мощност от 70 к.с., колата започва с твърди 75 к.с. Двигателят е монтиран надлъжно, напред и се поставя директно над остта, между предните колела с наклон надясно. Съединителят и скоростната кутия са точно отдолу в компактен пакет, което налага сравнително висок капак, и също увеличен дел на теглото на колата, носен от предните колела.

В тест на 90 к.с. 1.6-литров двигател 70 K средният разход на гориво  е 12,5 л/100 км, (октомври 1970 г.); максималната скорост е 159 км в час.

Въвеждането през 1973 на 1807-кубикова версия носи 100 к.с. мощност. Новият дизайн на двигателя води до намаляване на шумовете. Колата има и по-висока максимална скорост.

Кабината е невероятно просторна с много място за багаж. Освен това остъкляването е завидно, а широката следа води до добра странична стабилност. По-късен фейслифт на каросерията води до замяна на правоъгълните фарове с двойка кръгли.

K70 е заменен през 1973 г. от Audi, базиран на Volkswagen Passat, въпреки че той е продължил в производство до февруари 1975 г., по което време от Volkswagen бяха произведени 210 082 K70s преди колата да бъде  оттеглена. Един алтернативен източник дава общо производство на K70 като 211 127.

K70 в крайна сметка е единствената кола някога произвеждана в Залцгитер в историята на целия Volkswagen Group, като заводът  се обърна сега за производство на двигатели и трансмисии, което продължава и до наши дни.