BMW M3 празнува 30-а годишнина
Показва четири уникални прототипа
По-рано през годината, BMW обяви специална ограничена M3 версия, за да отпразнуват 30-годишнината на модела – „30 Years М3“. M не се задоволи само с това на юбилея.
Компанията е произвела и сахранява четири уникални M3 прототипи, които по различни причини, никога не са правени, имали са само проучвателен етап. Квартетът са M3 пикап от 1986 г., BMW M3 хечбек от 1996 г., Touring M3 от 2000 г. и втората версия на пикапа М3, които дойде през 2011 г.
Първият от тях, E30-базиран пикап от 1986 г., е създаден на шега – той е разработен от BMW Motorsport инженерите, които го виждат като идеално средство за транспортиране на работно оборудване и части около това, което сега е сградата на М-дивизията в Гархинг, Мюнхен.
A 3 Series Convertible е взет като донор на колата, защото това, че е отворен отгоре, го прави по-лесен за преоборудване в пикап. Автомобилът е задвижван от 192 к.с. 2,0 литров двигател монтиран в така нареченото „италианско М3,“ преди това променен от оригиналния 200 к.с. 2,3 литров четирицилиндров.
Пикапът M3 доказа, че е издръжлив при проучването – обикаля около фабриката над 26 години, преди да се пенсионира преди четири години.
Вторият специален, е M3 хечбек от 1996 г., който беше готов за производство. Ако E36 / 5 базиран на предложения би отишъл в серия, от компанията казват, че мощността на двигателя по всяка вероятност щеше да бъде понижена до известна степен. В прототипа, тя се оставя да се разгърне до пълните 321 к.с., което прави лесна работатата на 1.3 тона превозното средство.
На следващо място, е M3 Touring прототипът от 2000 г. Подобно на E36 / 5 компактен, чудовището E46 комби показва, че, от една чисто техническа гледна точка най-малко, е възможно да се интегрира с M3 Touring в тогавашното текущо производството на стандартното E46 3er Touring с много малко затруднение.
Четвъртият пример, втората итерация на пикапа M3 от 2011 г., е насочена като наследник на оригиналния модел, който започваше да показва първите сериозни признаци на износване след четвърт век на обслужване. Някой с изкривено чувство за хумор дойде с идеята за пускане на пазара на превозното средство като първоаприлска шега… В съобщение за пресата на 1 Април 2011 г. накрая са разсеяни нещата като измислица.
Снимки: BMW