Tatra ще прави реплики на стари модели
Според Econom, чешката компания Tatra, позната някога с леките си коли, която в момента прави само товарни автомобили, планира да се завърнe със съвременни реплики на два класически модела от средата на миналия век – T87 и T600 Tatraplan. Двата автомобила са много напредничави за времето си.
Луксозната Tatra T87 се произвежда от 1936 до 1950 г. Пуснати са тогава 3056 бройки. Автомобилът е клас Executive с тип на тялото Fastback.
Има задно разположен V-образен, 8-цилиндров двигател с обем от 2968 куб.см., мощност 75 к.с. при 3600 об/мин и задвижване на задните колела, съчетан с 4-степенна, ръчна трансмисия, със синхронизация на 3 и 4 предавки. Макс. скорост е 160 км в час. Разходът на гориво е 14 л/100 км. Дизайнер е Хнас Ледвинка.
Колата има подобрена аеродинамика и увеличена стабилност в сравнение с предишния модел. Тялото е имало „плавник“ (перка) на покрива, което увеличава страничната повърхност на гърба и заедно с оригиналния дизайн на задното окачване има за цел да се намали презавиването.
Tatra T87 е първият чехословашки автомобил с изцяло метален корпус – отхвърлянето на дървената рамка значително намалява теглото на превозното средство. Със същата цел, размерите на превозното средство са били намалени, включително основата на колелата, двигателят получава алуминиева цилиндрова глава и маслен радиатор, изработен от магнезиева сплав, чугуновият цилиндров блок е оребрен.
Шасито е с централизирана система за смазване и управление, задвижвани от един педал (съгласно инструкциите след всеки 200 км пробег).
По-скромният T600 Tatraplan се сглобява между 1946 и 1952 г. Четирицилиндровият му двигател развива 71 к.с. и също е куплиран с четиристепенна предавателна кутия. Сглобяването става в Копрживнице (1946-1951 г.) и в Млада Болеслав (1951-1952 г.)
Това е голям семеен автомобил с тип на тялото 4 врати седан (6 места), задно разположен двигател, задвижване на задните колела. Tatra 600 Tatraplan – е основателят на серията 600. Масата е 1200 кг.
През 1946 г., фабриката Tatra е национализирана и възобновява производството на леки автомобили от старите модели, но инженерите са били ангажирани в разработването на нови възможности. В 1946-1947 г., инженерите Жозеф Чалупа, Владимир Попеларж, Франтишек Кардаус и Ханс Ледвинка разработили нов модел – Tatra 600 Tatraplan и през 1948 г. колата влиза в масово производство.
От 1951 г., марковите автомобили Tatra се произвеждат във фабриката Skoda Auto в Млада Болеслав, като се пускат повече камиони и има малко производство на леки коли. Skoda доказва, че това решение на проблема е грешно и през 1952 г. производството престава напълно.
Общо 6342 автомобила са сглобени (от които 2100 в Млада Болеслав). През 2010 г., колата е била призната сред най-добрите класически автомобили в Обединеното кралство в категорията на автомобилите на 1940-те години.
По непотвърдена информация двата възродени модела ще запазят класическия дизайн на оригиналите, но ще получат съвременни платформи. Тиражът ще бъде ограничен на „няколко десетки бройки“, всяка от които ще струва около €100 000. Окончателно решение за завръщането на пазара на леките автомобили на марката ще бъде взето пред първата половина на 2017-а.
Tatra преустанови производството на коли през 1999 г. Последният модел на компанията бе лимузината T700, оборудвана с 3.5- и 4.4-литрови V-образни осмаци с въздушно охлаждане и мощност съответно 200 и 233 к.с.