Архив

Европейските продажби нараснаха с 6%

Renault удари върха и VW си възвръща дяла

General Motors' new Chinese-made cars for domestic and foreign markets are seen at a parking lot in Shenyang, Liaoning province in this April 15, 2010 file photo. China is no longer the eye-popping growth story for General Motors Co, but robust sales in Russia and other emerging markets quickly filled the gap during the first half of this year, a senior company executive told Reuters. Middle-class Russian consumers have come to GM's rescue, cushioning the impact of the slowdown in China that has led to a sharp rise in inventory and the resulting slide in profitability for many auto makers, along with the difficulty GM is facing in jump-starting operations in India and Southeast Asia.    REUTERS/Sheng Li/Files  (CHINA - Tags: BUSINESS TRANSPORT)

Продажбите на европейските нови автомобили са нараснали с 5.6% до 1,19 милиона през ноември – като при Renault, Seat, Hyundai, BMW и Mercedes-Benz набират обем, докато PSA Group, Opel/Vauxhall, Volvo и Jaguar Land Rover бяха сред автомобилните производители, чиито продажби паднаха.

Регистрациите се разшириха до 1,19 милиона, казаха от индустриалната асоциация ACEA в изявление неотдавна. С декември, продажбите в страните от Европейския съюз и ЕАСТ ще пораснат до 7,1% за годината.

Renault има 17 на сто увеличение на продажбите, като при марката Renault е до 20 на сто, подпомогнати от новите модели като минивана Espace, Kadjar SUV и Megane. Продажбите на Dacia са се увеличили със 7,7%.

Volkswagen Group увеличи пазарният си дял в Европа за първи път, откакто стана известна измамата с дизеловите емисии през септември 2015 г. Продажбите на VW групата са скочили с 6,3%, с увеличение от 6,8% на Audi, 29% скок на Seat а и 21-процентно увеличение в продажбите на Porsche. Основната VW марка на компанията нарасна с 0,8%, намалявайки пазарния си дял до 11,7% от 12,3% преди година. Пазарният дял на VW Group нарасна до 24.8%, в сравнение с 24.6% година по-рано.

Fiat Chrysler и Renault са били сред най-големите бенефициенти на опетнения имидж на Volkswagen. Продажбите на Fiat Chrysler спечелиха с 10%, с продажби на Fiat – 8% и обем на Jeep скочил с 11 на сто.

Също надминавайки други на пазара бяха Daimler, чиито обем е нараснал с 12%, с продажби на Mercedes с 13 процента, а Smart до 5 на сто, и BMW, чиито продажби са се повишили с 12 процента – с обем на марката BMW по-голям с 13 процента и ръст на продажбите на MINI от 4%.pc-press-releases

Продажбите на PSA са намалели с 4,2%, повлечени надолу от 35 процента на своята престижна марка DS. Продажбите на марката Peugeot паднаха с 1% и обемът Citroen е спаднал с 4,5%.

При Ford има губещи на пазара акции. Продажбите на Volvo паднаха със 7,1%, докато при Jaguar Land Rover спадът е 8,9%.

Сред азиатските марки, продажбите на Hyundai са нараснали с 13%, продажбите на KIA са нараснали със 7,7% и марката Toyota е нагоре със 7,1%. Продажбите на Nissan са нараснали с 2,8%.

Въпреки несигурността, заради Brexit, търсенето във Великобритания все още не е значително засегнато, с регистрации нарастващи с 2,9% през ноември и увеличение 2,5% през тази година. Продажбите през ноември в Германия, най-големият пазар в региона, спечелиха 1,5 на сто. Френските продажбите са нараснали с 8,5% и италианският пазар е нараснал с 8,2%. В Испания, регистрациите са скочили с 14 процента.

Според LMC Automotive, растежът на доставки в Западна Европа на коли ще се забави до 1,4% през 2017 г. от 5,9% през тази година.

 

Reuters и Bloomberg