Архив

PSA назначава нов изп. директор на Vauxhall и Opel

Поети са ангажименти за запазване на работните места

Нойман вероятно отива като шеф на Audi

Нойман вероятно отива като шеф на Audi

Нов шеф замества д-р Карл-Томас Нойман след като GM получава 1,9 млрд. паунда от PSA.

PSA Group назначи бившия финансовият директор на Opel Михаел Лохшелер за нов главен изп. директор на Opel и Vauxhall, преди пълното придобиване на двете марки от General Motors от френската група.

Лохшелер заменя д-р Карл-Томас Нойман, който е начело от четири години след назначаването му през 2013 г.

„Ние изцяло подкрепяме решението да назначим Лохшелер, който ще бъде заобиколен от най-добрите таланти на Opel, за да приведе Opel/Vauxhall на нови хоризонти в полза на своите служители, клиенти и партньори“, каза Карлос Таварес, председател на Управителния съвет на PSA Group.

Според Reuters напускащият шеф Нойман ще остане в борда на Opel до края на сделката между PSA и GM.

Нойман вече беше казал, че Vauxhall ще трябва да пренасочи позициите си, за да процъфтява под новата собственост.

PSA Peugeot Citroën обяви в навечерието на шоуто в Женева по-рано тази година, че е придобила европейския филиал на GM, Opel/Vauxhall, в сделка на стойност 1,9 млрд паунда.

Говорейки пред Auto Express, д-р Нойман заяви, че Opel продължава по пътя си към рентабилността и че Vauxhall се нуждае от  „повече внимание и по-ясно позициониране“.

Сливането прави PSA вторият по големина автомобилен производител в Европа, с пазарен дял от 17%, който го поставя само зад VW Group. В световен мащаб PSA продаде 3.5 млн. автомобила м. г., в сравнение с 0.8 млн. коли на Opel/Vauxhall. Сделката се очаква да бъде завършена до края на 2017.

На пресконференция, проведена през март, главният изпълнителен директор на GM добави, че продажбата е била „трудно решение за General Motors“, но в крайна сметка точната.

Що се отнася до връзката между GM и PSA занапред, американците заявиха, че двете компании биха могли да си сътрудничат при електрическите превозни средства и тези на горивни клетки.

PSA обеща да спази съществуващите гаранции за работа в Opel и Vauxhall, но и да осигури работни места най-малко до 2021 г. Карлос Таварес вече се е срещнал с европейския работнически съвет на Opel Vauxhall, за да обсъди гаранции за работа и трудови договори.

Таварес е поел ангажименти пред премиера на Обединеното кралство Тереза Май, с която е имал телефонен разговор неотдавна. Работните места за Vauxhall Astra под шапката на PSA ще бъдат гарантирани до 2021 г. и производството на Vivaro van в Лутън ще бъде осигурено до 2025 г., след което компанията ще реши къде да произвежда следващото поколение превозни средства.

General Motors Europe има девет завода в Европа, но въпреки уверенията на PSA, че всички ще останат в експлоатация под собствеността на френския производител на автомобили, експертите вярват, че за PSA, за да реализира печалба от придобиването, ще трябва да намали работните места и производството в Европа, което според тях е свръхкапацитет.

Volkswagen Group може да назначи главния изпълнителен директор на Opel- Карл-Томас Нойман да оглави марката Audi, твърди пред Reuters източник, запознат с въпроса, след като Нойман напусне Opel.

 

По Auto Express и Reuters