Архив

Audi R8 Spyder V10 plus (2018)

Най-мощният двигател на маркатаAudi-R8_Spyder_V10_plus-2018-1280-01

Audi R8 Spyder V10 plus от Audi Sport GmbH е най-бързият серийно производство кабриолет модел от марката с четирите пръстена. Неговият V10 средноразположен двигател с 610 к.с. предлага интензивно шофиране и задвижва постоянното задвижване на четирите колела quattro. Стандартната програма за представяне, седалките R8 и многото компоненти, изработени от полимер, подсилен с въглеродни влакна, разграничават този спортен автомобил с висока производителност, с изключителна микроматова зелена боя, което му придава още по-модерен вид.

„Audi R8 Spyder V10 plus допълва моделната линия R8“, каза Стефан Уинкелман, управляващ директор на Audi Sport GmbH. „Spyder вече е на разположение като върхова версия от 610 к.с., в допълнение към купето. Марката има многогодишен опит в областта на моторния спорт и съчетава спираща дъха динамика с емоциите на спортен автомобил с отворен покрив“.

С невероятно висок въртящ момент 560 Нм при 6500 об./мин., бързи реакции и внушителен обем на звука – средноразположеният двигател V10 е обект на очарование. С 449 кВт (610 к.с.) той е най-мощният сериен двигател от марката. Двигателят от 5.2 л FSI е с висок коефициент на сгъстяване 12.7: 1, при версията „плюс“ има мощност допълнително 70 к.с.Audi-R8_Spyder_V10_plus-2018-1280-0a

В резултат на това, моделът с най-висок въртящ момент достига 100 км в час за 3.3 сек. – с 0.3 секунди по-бърз – постига максимална скорост от 328 км в час ( увеличение от 10 км в час ). Всяка конска сила трябва само да се движи с 2,78 кг.

По NEDC Audi R8 Spyder V10 plus консумира 12,5 л на 100 км, което съответства на емисиите на CO2 от 292 грама на км. Технологиите за ефективност включват система (COD), която деактивира един цилиндър с ниски до средни натоварвания, както и двойно впръскване във всмукателния колектор и горивните камери. Ако водачът отпусне педала на газта със скорост над 55 км в час, двигателят се изключва от задвижването – а новият R8 Spyder спира на празен ход с минимален разход на гориво. Когато колата спира, системата за старт-стоп деактивира двигателя V10.

Захранването с масло е проектирано в съответствие с принципа на сухата камера, подобно на това на състезателна кола. Това позволява на двигателя да се позиционира изключително ниско, което дава на автомобила изключително нисък център на тежестта – изискване за спортно и гъвкаво шофиране.

Audi-R8_Spyder_V10_plus-2018-1280-06Зад V10 има седемстепенна S tronic с бърза реакция. Спортната трансмисия с двоен съединител, със своето късо предаване, изпраща захранване към системата за задвижване quattro на предната ос чрез карданен вал. Ключовият му компонент е електрохидравлично активиран многопластов съединител. Той е охлаждан с вода за максимална производителност. В зависимост от ситуацията при шофиране, разпределението на задвижващия въртящ момент от съединителя е напълно променливо, а в крайни случаи изпраща до 100% на един мост. Механичната задна блокировка на диференциала осигурява уверена теглителна сила и максимална динамика.

Управлението на съединителя е интегрирано в системата за динамично задвижване на Audi Drive, която дава възможност на шофьора да избира между удобния, автоматичен, динамичен и индивидуален режим. Стандартният режим на работа включва програмите сухи, влажни и снежни. Те адаптират характеристиките на задвижващата система и окачването към коефициента на триене на пътя.

Audi включва допълнителни системи, заедно със системата за задвижване quattro – педала за газта, седемстепенния S tronic, кормилното управление, клапи на изпускателната система и опционалното управление на амортисьорите Audi Magnetic Additive, което използва синтетично масло с малки магнитни частици В динамичен режим системата позволява по-спонтанно реагиране при управление и по-гъвкаво управление. Колелата са точно подравнени по време на завиване и тялото на ролката е до голяма степен потиснато. По време на спиране, магнитното каране на Audi противодейства на тенденцията на тялото да се потапя. Програмите за ефективност на Audi drive select също така използват Electronic Stabilization Control (ESC) за най-доброто възможно време на обиколка.

Всички четири колела на Audi R8 Spyder V10 plus се управляват от алуминиеви окачвания с двойни носачи – това решение също така показва близостта на моделната линия до моторния спорт. Инсталацията е здрава и електромеханичното сервоуправление предлага идеалното специфично съчетание на прецизност, управление и уверено високоскоростно поведение за спортна кола. Динамично управление с променливо коефициент на кормилно управление се предлага като опция. Това повишава отзивчивостта на автомобила при всички скорости, осигурявайки високопроизводителни характеристики при завой и бързо поведение на волана. Той контрастира с малки импулси на границата за завиване, за да подобри допълнително стабилността.

Audi-R8_Spyder_V10_plus-2018-1280-04Audi монтира комбинация от гуми – 245/35 отпред, 295/35 отзад – на стандартните 19-инчови ковани алуминиеви джанти с дизайн с пет спици. На незадължителните 20-инчови джанти се използват гуми 245/30 и 305/30. Големите спирачни дискове – диаметър 380 мм в предната част, 356 мм в задната част – са изработени от изключително издръжливи, устойчиви на температури и леки въглеродни влакна керамични композиции. Фиксираните с антрацит сиви уплътнения имат шест бутала на предната ос и четири в задната част. Лазерни и въглеродни компоненти: дизайнът Audi R8 Spyder V10 plus има ъглова и атлетична позиция по пътя. Той е с дължина 4,43 м и широчина 1,94 м, но е само 1,24 м висок. Най-характерният елемент на предната част е широката и плоска решетка Singleframe с гланцова медна мрежа, хромирана рамка и емблема на Audi Sport. Под него се простира ниско разположения въглероден спойлер, който насочва въздуха около големите колела. Допълнителната лазерна светлина на Audi в LED фаровете осигурява перфектно виждане през нощта. Те се отличават с подчертани осветени, анодирани сини делители, както и с динамичните сигнали