Opel Kapitän P1 и P2
Opel Kapitän P1 е с години на производство 1958-1959 г.
Дължината на колата е 4765 мм при ширина 1785 мм и височина 1500 мм, с база 2800 мм и 1310 кг маса. Произведени са 34 842 машини.
Шестата серията на Kapitän (обикновено по-нататък Kapitän P 2.5) се характеризира с търговското наименование, придружено от буквата „P“, която показва наличие на ново предно стъкло. Тази нова серия се основава на предишната, но с междуосие, удължено с 5 см. Новият Kapitän следователно е по-дълъг, но също така и по-широк и по-нисък, благодарение на формата на покрива, която помага да се намали височината на тялото на колата с 6 см.
Една от основните характеристики на Kapitän P 2.5 е приемането на панорамно предно стъкло, а перките са променени в опашката, с въвеждането на стопове с конкретна форма, наподобяващи тези на „ключалка“ ( от която името е неофициално на модела „Schluesselloch“).
Kapitän P 2.5 е с монтиран историческия шестцилиндров 2.5-литров мотор с въздушна клапа, като този път той е с 80 к.с. максимална мощност, и автомобилът развива максимална скорост от 142 км в час.
Останалата част от механиката не се различава много от предишната серия. Скоростната кутия е ръчна с три предавки, а също и може да се получи при поискване автоматична с три ускоряващи съотношения.
Kapitän P 2.5 всъщност е бил произвеждан за една година, от юни 1958 г. до юни 1959 г. в 34 842 копия, от които 17 132 в изпълнение L, най-богатото и завършено.
Opel Kapitän P2 е с години на производство 1959-1963 г.
Дължината при него е 4831 мм при ширина 1812 мм и височина1512 мм, междуосието е 2800 мм, колата има 1310 кг маса. Произведени са 145 616 броя.
С Kapitän P 2.6 се показва вторият модел в серията „P“ с панорамно предно стъкло. Въз основа на каросерията на P 2.5, но с напълно различна ламарина, той предложи няколко нововъведения. Новият Kapitän беше още по-дълъг и по-широк от предишния, но също така и по-висок.
На пластичната хирургия са подложени покрива и задните врати. Дори решетката е модифицирана, овалната форма даде път на дизайн с по-силно изразена хоризонтална тенденция с разработване на цялата ширина на фронта, също и под фаровете. Лентите във вътрешността на радиаторната решетка са по-малко събрани и по-тънки, всички във вертикала и оформени с изпъкналост навън. Нови и по-линейни са дори броните. Като цяло външният вид на колата е малко над нормата и по-лъскав от предишния модел, открит към стилистична тенденция, която е акцентирана в следващите години.
Старият шестцилиндров 2.5-литров двигател е заменен с нов двигател от 2605 куб.см., способен да даде 90 к.с. максимална мощност при 4100 об./ мин, а максималният въртящ момент може да достигне 190 Nм, но при 1300 об./ мин. Максималната скорост на Kapitän P 2.6 е 150 км в час.
Останалата част от механиката е предмет на нови интерпретации на детайлност. Може освен като при стария модел, да има тристепенна скоростна кутия или, при поискване, автоматична с три ускоряващи съотношения. Към декември 1960 г., обаче, последната опция е заменена от предаване Turbo-Hydramatic – нов тип автоматична скоростна кутия с три позиции, проектирана и произведена от General Motors.
Този Kapitän е произвеждан до края на 1963 г. в 145 616 копия. По-голямата част от тях, точно 102 833 копия са версии L.
За да подмени Kapitän P 2.6, Opel въвежда едно семейство от три модела през 1964 г., които споделиха цялата механика и каросерията, различаващи се един от друг по някои естетически детайли и покрития. Заедно с новия Kapitän, Admiral и Diplomat образуваха така наречената семейство „KAD“, инициалите на трите модела.
Kapitän е основната версия на семейството, Admiral е междинното ниво (ще замени Kapitän L), докато Diplomat образува върха на гамата.