Архив

Dacia 1100

Dacia 1100 е първият модел, направен от „Uzina де Autoturisme“ Питещ. Тя е правена по лиценз от Renault 8  между 1968  г. и 1971 г., в 37 2625931-dacia1100a-jpg_2264278546 единици. Колата е с 4 цилиндъра Sierra 1108 куб.см двигател, монтиран отзад, който развива 46 к.с. при 4600 оборота в минута. Двигателят има диаметър и ход на буталото 70 х 72 и карбуратор Solex 32 DITA.  Има максимален въртящ момент от 7,9 кгс /м при 3000 оборота в минута. Максималната скорост е 135 км  в  час. Разходът на гориво при 90 км в час е 6,8 л / 100 км.

Не се предвижда Dacia четири врати 1100 да бъдат произвеждани в Питещи постоянно. Правителството подписва договора за лиценз за Renault 12, но тъй като този модел още не е тестван по онова време във Франция, Renault 8 лиценз е временно решение за румънския автомобилен пазар. През 1970 г. започва производството на Dacia 1300 едновременно с Dacia 1100.

9782110772_758d224c60_bПървоначално всички компоненти на Dacia 1100 и части са CKD – внос. След известно време румънската автомобилна индустрия успява да усвои  20% от резервни части при Dacia 1100 – гуми, акумулатори, автомобилни стъкла, електрически кабели и така нататък. Колата тежи 730 кг, има дискови спирачки на всички колела и резервоар за гориво 38 л. Dacia 1100 S е модифицирана рали версия на този модел.p1010679c

Визуални разлики между Dacia 1100 и Renault 8 са няколко. Ние можем да видим първо различни предни маски, а също и това, че хромираната странична лайстна липсва в 1100. Също така, докато Dacia 1100 имаше само пет опции гланц цвят: червено, сиво кафяво, зелено, синьо и сиво, Renault 8 получава метални бои.

Размерите на седана с 4 врати са дължина 3990 мм, ширина – 1490 мм и височина 1400 мм, при междуосие 2275 мм.

Произведени в малки серии са Dacia 1100 Sport , за румънската полиция, за основа се взема Renault 8 Gordini. Версията се появява в някои местни състезания.

Фабриката решава да спре кариерата на 1100 през януари 1972 г., след като са произведени 37 546 копия .