Архив

Dacia 2000

Представяме ви Dacia 2000, която далеч не е най-редовния модел, тъй като е принадлежала на румънския диктатор Николае dacia 18Чаушеску. Този автомобил започва да се произвежда през 1981 г., но никога не е  постъпвал на сводобна продажба, тъй като и сега е трудно да се преброят колко екземпляра са били направени.

Чаушеску едва ли би лишил себе си от удоволствието да пътува в комфортен съвременен автомобил, така че Dacia 2000 е снабдена с голямо количество забележителни възможности  за онова време. Например, има климатик, автоматична скоростна кутия, електрически стъклоповдигачи, круиз контрол и  много други интересни опции.

Сегашият собственик Овидиу Магуреану, разказва, че намерил машината на Чаушеску в интернет и, разбира се, я купил, тъй като е любител на ретро автомобилите. Колко е дал за покупката, не съобщава.

img-5708Под капака на Dacia 2000 е разположен 2,2-литров бензинов двигател с мощност 115 к.с. Той позволява да се достигнат до 175 км в час.

Под марката Dacia се произвежда и Renault 8, но до появата на Logan моделът 1300 си остава dacia1най-популярната румънска кола. Снет е от конвейерите чак през 2004 г., след като е подлаган на всевъзможни издевателства в опит за осъвременяване. Произведени са 1 959 730 екземпляра.

Макар и сполучлив автомобил, Dacia 1300 е прекалено скромна за номенклатурата. За нуждите на комунистическата аристокрация е разработена модификацията 1301 Lux Super с екстри като отопляемо задно стъкло, радио и луксозен салон.

Дори и най-специалното изпълнение на 1300 обаче не може да покрие стандартите на „най-равните сред равните“ и особено на първия партиен и държавен ръководител Николае Чаушеску и съпругата му Елена. Диктаторът е известен с афинитета си към автомобилните творения на „загниващия капитализъм“ и особено към американските лимузини.

Dacia-Clasic-sursa-0-100.ro-010Специално за нуждите на Секуритате и висшия ешелон на комунистическата партия се ражда моделът 2000. Както и останалата продукция на Dacia, автомобилът е копие на Renault. През 1979 г. французите са съгласяват да предоставят лиценза за най-големия си и скъп модел от онова време – R20/30 – за производството на ограничена серия с емблемата на румънското предприятие.

Въпросната кола на Николае Чаушеску е оцеляла след свалянето му от влас през 1989 година, когато той и съпругата му Елена са осъдени и разстреляни. Автомобилът, който днес е собственост е на колекционера Овидиу Магуреану от Букурещ, е показан на национален събор на марката в Брашов. Доколко изобщо е Dacia си личи по емблемата на волана, която не съвпада съвсем с тази на радиаторната решетка.

Овидиу Магуреану е бивш личен шофьор на диктатора, но не се сдобива с уникалната Dacia по тази линия. Години след разстрела на сем. Чаушеску той вижда обява за продажбата на колата в интернет и веднага я купува.