Honda Insight EX
Нарича се още Honda Insight Hybrid. В производство е през 2009-2014 г. – моделни години 2010-2014. Сглобява се в Япония: Сузука, Мие.. Класът е компактен, купето е с 5 врати.
Двигателят е 1.3 L LDA серия I4 (1339 куб. см) 8-клапан SOHC i-VTEC
(комбинирана мощност по SAE + Electric) 98 к.с. (73 кВт) @ 5800 об / мин
(167 Нм) при 1000-1700 об / мин. Електродвигателят е DC безчетков – 13 к.с. (9.7 kW) при 1500 об / мин (79 Нм) при 1000 об / мин.
Автомобилът е паралелен хибрид (Honda Integrated Motor Assist с Eco Assist).
Размерите са – междуосово разстояние 2552 мм, дължина 2009-2011: 4390 мм, 2012-2014: 4376 мм, ширина 1695 мм, височина 1425 мм. Собственото тегло е 1237 кг.
През 2009 г. Honda представи второто си поколение Insight, базирано на изцяло нова хибридна платформа за 5 пътника и 5 с врати, която по-късно се използва и за Honda CR-Z. Концептуалната версия на хибридното електрическо превозно средство Insight hatchback стана публично достояние на автомобилното изложение в Париж през 2008 г. и на дебюта си в Северна Америка на автомобилното изложение в Лос Анджелис. В САЩ новият Insight се класифицира като компактен автомобил на базата на вътрешния му обем.
Honda Insight 2010 е специално създаден, за да направи хибридната технология по-достъпна за широк кръг купувачи. Излизайки от конфигурацията на Insight от първото поколение, Insight 2010 включва петото поколение хибридни двигатели на интегрираната моторна асистенция (IMA) на Honda.
Insight бе представен през 2010 г. в Обединеното кралство и през 2011 г. за моделната 2012 година в САЩ, с актуализации за окачването, стилистиката и интериора. Honda обеща по-добро пътуване, работа и стабилност. Интериорните промени включват ревизии на таблото, седалката и някои пластмаси. Вентилационните отвори получиха хромиран обков и сребърна гарнитура сега украсяват первазите на вратите.
Honda избра конфигурация хечбек с 5 врати за най-новия Insight. Клинообразното тяло подпомага аеродинамиката и намалява плъзгането за по-добра икономия на гориво. Местата за 5 пътници подобряват пазарната реализация и общата форма на превозното средство.
Клиновидната форма на второто поколение Insight е критикувана от много автомобилни журналисти заради приликите с по-успешното и по-старо поколение Toyota Prius от второ поколение.
Интериорът на новата Insight включва вариант на двустепенния инструментален панел, представен за първи път през 2006 г. в Honda Civic. При това устройство цифровия скоростомер се монтира високо на арматурното табло в рамките на нормалната видимост на водача за по-голяма видимост. Аналогов тахометър, манометър, хибриден асистент и мулти-информационен дисплей се намират в долната част.
Новият Insight включва петото и най-новото поколение на хибридната система Integrated Motor Assist (IMA) на Honda. Тази система свързва двигател с вътрешно горене с електрически мотор, монтиран директно върху коляновия вал на двигателя между двигателя и предавката. Honda заявява, че тази конфигурация е по-малко сложна, с по-ниска цена и достатъчно компактна, за да приспособи широк спектър от размери на автомобилите в сравнение с конкурентните хибридни двигатели. Honda използва предишните поколения на тази IMA система за всичките си производствени хибридни автомобили, включително оригиналните Insight, Civic Hybrid и Accord Hybrid. Разширеното развитие позволи IMA системата на Insight да бъде 19% по-малка и 28% по-лека от предишното поколение IMA, използвана в съществуващия Civic Hybrid.
Непрекъснато променливото предаване на Insight (CVT) осигурява безкрайни съотношения, за да поддържа двигателя в най-ефективния си диапазон. Тъй като честотните предавателни числа на CVT се променят непрекъснато, системата пренасочва предаването на предаване нагоре или надолу към предварително определени съотношения, когато водачът задейства лостчетата за смяна. При нормално шофиране CVT позволява на двигателя и двигателя IMA да останат в най-ефективния си диапазон на работа, като по този начин осигуряват превъзходна горивна ефективност като тази на конвенционална автоматична трансмисия с фиксирани скорости на предавките. Променливите предавателни числа на CVT позволяват както бързо, начално ускорение, така и ефективно движение при ниски обороти.
За да може компютърът на задвижващия механизъм да оптимизира работата си при всякакви условия на шофиране, педалът за газта на Insight е тип „предаване по кабел“, който използва електронен датчик за позициониране вместо конвенционален метален кабел, който обикновено свързва педала с дросела на двигателя. При системата с устройство за проводник тялото на дросела на двигателя се управлява от компютъра на задвижващия механизъм в отговор на позицията на педала на газта, което позволява на компютъра да определи оптималните настройки на тялото на газта, горивото и CVT въз основа на позицията на педала на газта и скорост на пътуване.
Списание Car and Driver направи сравнение между Honda Insight 2010 и Toyota Prius 2010. При този тест, Insight постига 0-60 мили в час за 10,3 сек (Prius, 10,0 сек). Средната икономичност на Insight по време на контролирана оценка от 600 мили е била 6,2 л / 100 км (Prius – 5,6 л / 100 км.; Като цяло от списанието са избрали Insight като предпочитан автомобил.
Insight се захранва от плосък батериен блок с никел метал хидрид, разположен под товарния под между задните колела. Акумулаторната батерия с модул 84 е произведена от Sanyo Electric и осигурява номинално напрежение на системата от 100,8 волта с номинален капацитет от 5,75 амперачаса. Плътността на мощността на модулите е с 30% по-голяма, отколкото при Civic Hybrid от второ поколение. Батерията се зарежда автоматично, като се изчиства мощността на двигателя, когато е необходимо, и чрез регенеративно спиране, когато автомобилът се забавя. Електрониката за управление на мощността, акумулаторните модули и охладителната система са част от комплекта батерии IMA.