Водородният Mercedes GLC F-Cell е близък до серия
Пробегът на кросоувъра на водород е 437 км
На автосалона във Франкфурт 2017 компанията Mercedes показа на публиката поредната предсерийна модификация на електрическия кросоувър GLC, който получи приставка F-Cell. Първият концепт презентираха през лятото на 2016-а. Отвън Mercedes GLC F-Cell се отличава от обикновения модел с различните въздухозаборници, сините акценти и 20-дюймовите колесни дискове, дизайнът на които е оптимизиран за най-добра аеродинамика.
Водородният Mercedes GLC F-Cell в салона има 12,3-дюймов цифров приборен панел и 10,25-дюймов дисплей на информационната система, на който може да се изведе детайлна информация за работата на силовия агрегат. Автомобилът има и тачпад с функция на разпознаване на ръкописно въвеждане.
В дължина, ширина и височина водородният Mercedes GLC F-Cell достига 4671, 2096 и 1653 мм съответно. Колесната база е 2873 мм. Отпред моделът е получил окачване на обикновени пружини, а отзад има пневматично окачване с автоматично регулиране на равнището.
В движение Mercedes GLC F-Cell привежда електромотор с мощност 200 к.с. и 350 Нм, който може да получи еннергия, както от топливните клетки, така и от литиево-йонната батерия с капацитет 13,8 кВтч. Динамиката на ускорение от място до сто не се разкрива, а максималната скорост е ограничена на 160 км/ в час. Акумулаторите са поставили под пода на багажника и за пълното им зареждане е необходим половин час.
Що се отнася до горивните клетки, то при тях енергията се получава от химическата реакция между водорода и кислорода, при това балоните с водород се намират в ниската част на каросерията. Един от тях е разположен под креслата на втория ред, а другият – под пода на мястото на карданния вал. Те събират 4,4 кг водород.
Останалите компоненти на водородната система се намирлат пок капака на мястото н ДВГ.
Mercedes-Benz GLC F-Cell 2018 има няколко режима на работа на управляващата електроника. В режим Hybrid моторът получава енергия от двата източника, в режим F-Cell – само от горивните клетки, в Battery – работят само акумулаторите, а в Charge – започва подзареждането на батерията направо във време на движение. Пробегът на кросоувъра на водород е 437 км, а само на батерии може да измине до 49 км.
На презентацията на модела представителите на производителя заявиха, че GLC F-Cell преминава финални изпитания, и скоро моделът ще качат на конвейера, обаче точно кога – няма информация…