Borgward Isabella Concept 2017
Дизайнът Impressions of Flow – при всички автомобили в бъдеще
Фирмата Borgward представи в рамките на Франкфуртския автосалон 2017 концептуалният седан Isabella. Четиривратката, наречена в чест на едноименното купе от 1958 г., е получила футуристичен дизайн на екстериора и електрическо задвижване.
Ако погледнете огледалото за обратно виждане, обикновено виждате само неща, които са зад вас. Но погледът назад може също да генерира визия за бъдещето. Това със сигурност е вярно за вълнуващата концепция Borgward Isabella, която празнува своята световна премиера на 2017 IAA във Франкфурт. Автомобилът обединява традиционните добродетели на марката с атрибутите на днешната Borgward Group AG. Сред изключителните характеристики на концепцията на Borgward Isabella са нейният завладяващ дизайн, нейната революционна вътрешна и оперативна концепция, цифровата свързаност и електрификацията на задвижването.
За разлика от много други проучвания, концепцията Borgward Isabella е нещо повече от визия за бъдеща концепция за превозно средство. Напротив, основната цел за развитие на прераждането на легендарната Isabella от 50-те години на миналия век е създаването на характерна дизайнерска ДНК, която да служи като бъдещ фокус на цялата компания Borgward.
Седанът Borgward Isabella има купеобразен силует и отварящи се по сложна траектория врати. Дизайнерският идиом на четирите врати, четириместното концептуално купе, се основават на принципа на дизайна на Borgward „Impressions of Flow“, който ще бъде валиден за всички автомобили в бъдеще. Андерс Уорнинг, ръководител на дизайна в Borgward Group AG и движещата сила зад проекта Isabella Concept, заяви: „Тясното координиране на формата на тялото с плавните преходи създава перфектен баланс между закръглени органични форми и прецизни линии. синергии между красота и технологии.“Двата тона на автомобила, Zeitgeist Blue1 и Zeitgeist Blue2, избледняват в преходните зони между качулката и предното стъкло, предното стъкло и покрива, както и задния прозорец и задния капак с отличителния си графичен диамант. По този начин гладкото оформление на концепцията Isabella е допълнително подобрено в съответствие с принципа „Импресии на потока“.
Концепцията Borgward Isabella впечатлява с перфектните си размери (дължина 5,00 м, височина 1,40 м и широчина 1,92 м) и красотата на нейните течащи триизмерни и скулптурни форми, които са гладко свързани с технически и функционални елементи като входовете за охлаждащия въздух и аеродинамичните компоненти – без агресивен подход. „Аеродинамичните превъзходство и ефикасност играят ключова роля в това превозно средство и определят неговите течащи форми“, каза Уорнинг.
Като изцяло електрическо купе, концепцията Isabella представлява бъдещето на Borgward. Компанията вече е решила по време на концептуалната фаза да се откаже от радиаторната решетка Octagon, която досега беше класическа характеристика на моделите BX. Вместо това, тя избра да създаде удивително нов специфичен за марката външен вид с подчертано подчертано лого на Borgward с форма на диамант като ключов елемент. В резултат хомогенната и до голяма степен затворена предна секция излъчва прогресивност и привлекателност.
Изключително позиционираното лого на Borgward с диамант е подчертано от двата футуристични фара, чиито контури и графични елементи също така цитират логото с диамант. Фаровете гледат с пронизващ поглед и в същото време създават хармоничен свързващ елемент между калниците и спортния плосък капак на електрическия мотор.
В сътрудничество с експертите по аеродинамика, дизайнерите интегрираха входовете за охлаждане на въздуха по такъв начин, че да позволят на въздуха да тече през корпусите на колелата, за да може например ефективно да охлади спирачките.
Благодарение на вратите, които се отварят в противоположни посоки, пътниците отпред и отзад могат лесно да влязат и излизат от автомобила, особено защото високо стабилното тяло на Isabella няма B-колони. Плъзгащ се механизъм позволява на вратите да се плъзгат напред и назад и да осигуряват безпрепятствен изглед към вътрешния интериор. Други отличитнелни черти са яркоизразеният преден сплитер, мускулестият преден капак и стъкленият покрив.
Зад предните колела са разположени два свободностоящи вертикални спойлера, които позволяват на въздуха да перфектно проветрява корпусите на колелата, като активно минават през тях, както и течащи около фланговете на автомобила.
Това е и мястото, където лещите на двете оптоелектронни странични огледала са интегрирани. Те заменят конвенционалните огледала за обратно виждане и също така намаляват съпротивлението на вятъра. Има и поток въздух през две свободно стоящи C-колони, които допълнително генерират натиск върху задната ос, който е необходим за поддържане стабилността при шофиране.
В салона вместо традиционният панел при Isabella има „дъска за сърфинг“. Концептът е получил централен холографичен триизмерен екран, който разработващите наричат шарф.
Електрическата платформа ePROPULSION на Borgward се инсталира в седан за първи път. В концептуалния модел Borgward BXi7, показан в началото на тази година, Borgward Group AG представи платформата за електрическа задвижваща система Borgward ePROPULSION в SUV. Сега модулната система Borgward ePROPULSION празнува своята премиера в концепцията Isabella, седан с четири врати.
Тук впечатляващото представяне на електрическата платформа е особено очевидно. Батерията, разработена съвместно от Borgward и нейния стратегически партньор LG Electronics, създава голямо впечатление с висока енергийна плътност. При следващите етапи на разработване пробегът на електричество трябва да се увеличи до 500 километра. Цикълът на зареждане до 80% капацитет отнема само 30 минути в станция за бързо зареждане. Концепцията може да бъде презареждана и индуктивно. Електронното управление eAWD и електродвигателите на предния и задния мост превръщат концепцията Isabella в автомобил със задвижване на всички колела с напълно променлива система за разпределение на въртящия момент.
Пълнозадвижваният Borgward Isabella е снабден с два електродвигателя, единият от които е на предната ос, другият – на задната. Двата синхронни двигателя с постоянни магнити с интегрирани преобразуватели имат комбинирана мощност от 220 кВт / 300 к.с., осигуряват максимален въртящ момент от 450 Нм и се обединяват в съответствие с желанията на шофьора, спортното представяне и работата с най-висока ефективност. В резултат на това автомобилът ускорява от 0 до 100 км в час за 4.5 секунди и стига максимално до 250 км в час.
Управляющата електроника на автомобила има пет режима на работа, всеки от които е способен да се адаптира към маниера на езда на водача. Програмата ECO осигурява максимална енергийна ефективност и оптимален обхват, докато COMFORT е NVH-оптимизиран режим за много спокойно шофиране.Струва си да се отбележи, че при активация на режимите Sport и Sport+ приоритет в разпределението на тягата се отделя на задната ос.
Серийно производство на седана Borgward Isabella не се планира, и концептът е бил създаден изключително с цел да се направи пиар на бранда в Стария Свят…