Архив

Hyundai купува FIAT Chrysler Automobiles?

Шефът на FCA Маркионе предлагал концерна на големите производителиHyundai-symbol-5

Корейският автомобилен концерн Hyundai Motor, който е собственик на брандовете Hyundai, Kia и Genesis, може да стане №1 в света, ако купи групата Fiat Chrysler Automobiles. За подобна сделка съобщава The Korea Herald.

Италианският шеф на FCA от дълго време агитира за консолидация между големите автомобилни производители, което ще намали разходите им за производство и ще им помогне да постигнат по-развити технологии на по-ниска цена.

Първоначално, това, което се говореше, е, че главният изпълнителен директор на Серджо Маркионе обявил, че „няма интерес” в търсенето на сливане с VW Group, въпреки че до скоро е бил на точно обратното мнение.

И след като заявил, че няма интерес от сливане с Volkswagen, Маркионе добавил, че е готов да изслуша евентуалните оферти на боса на германския концерн Матиас Мюлер.

„Ако Мюлер иска да дойде, той знае къде живея – заяви Маркионе. – Не съм го преследвал и нямам намерение да правя нещо подобно. Но ако съм прав за консолидацията и относно това, че компаниите трябва да правят икономии при мащаб на производство, то ние сме естественият партньор на VW. Но аз няма да се обадя на Матиас. Нямам интерес да го правя.“

Самият Мюлер обявил на пресконференция във Волфсбург, че в момента между него и Маркионе „няма контакт”. По-късно обаче, пред германски репортери Мюлер допълнил, че „не изключва разговор” с Маркионе.

fca-brandsМаркионе на няколко пъти заявил пред медиите, че ще търси стратегически съюз с други компании, първо с GM, а след това и с VW, но Мюлер първо е заявил, че сега „има други проблеми” и не му е до преговори с FCA.

След това се чуха слухове за преговори между Hyundai  и Fiat-Chrysler. Засега корейците отричат да се водят преговори, но според експерти те вече са факт. Покупката на Fiat-Chrysler прави моментално Hyundai най-големия производител в света.

Слухове за вървящи преговори между двете страни бяха огласени от изданието The Korea Herald. От Hyndai побързаха да отрекат информация, но според експерти от автомобилния бранш, вероятността за сделка е много голяма.

Икономисти изчисляват, че Hyundai Motor ще трябва да плати 9,83 млрд. долара за придобиване на италиано-американския концерн. В момента корейците се опитват да свалят цената, като се откажат от марките Maserati и Magneti Marelli (производител на електрически системи и електроника за автомобили). Ако това стане, сумата ще намалее бизо 2 пъти.

През 2016 г. Hyundai Motor и FCA общо са продали над 11,5 млн. коли в цял свят и ако се обединят, едва ли някой ще успее да подобри този резултат през настоящата година. Не е тайна, че шефът на FCA Серджио Маркионе иска да продаде концерна, като към него има интерес от китайските компании Dongfeng Motor, Great Wall, Geely и GAC.

През последните 2 години италиано-американският концерн Fiat-Chrysler Automobiles (FCA )е поставен на тезгяха за продажба, като неговият изпълнителен директор Серджио Маркионе на няколко пъти обяви пред медиите, че иска сливане с друг голям производител. Досега обаче сериозни оферни липсваха, но такава вече е постъпила и тя е от известен китайски автомобилен концерн, съобщава Automotive News.

Офертата на Great Wall за купуване на Fiat-Chrysler не била приета. Италиано-американският концерн не бил съгласен с предложената от китайците сума. Според източници на изданието, предложението на азиатците е било отхвърлено заради ниската му стойност, но се очаква преговорите да продължат и да има нова оферта. Твърди се, че китайският кандидат бил Great Wall, като негови пратеници са били забелязани в централата на FCA в Оубърн Хилс, Мичиган. На свой ред шефове на концерна са пътували до Китай, за да се видят с ръководството на Great Wall.

В момента китайските компании са подложени на силен натиск от местното правителство, което иска да засили влиянието си извън страната със закупуване на големи чуждестранни фирми. FCA изглежда като идеалната цел, тъй като през последната години намали значително загубите си след оптимизиране на производството и на моделната си гама.

Как ще се развият събитията – времето ще покаже… Засега Маркионе и останалите шефове на FCA запазват мълчание по въпроса, което засилва спекулациите.

Идеята на китайците е да купят успешните марки на FCA – Jeep и Ram, както и Chrysler, Dodge и Fiat, но не и Maserati и Alfa Romeo. Тези две компании, както и Ferrari, ще бъдат върнати на концерна Exor – холдингово дружество, контролирано от семейство Аниели, което на свой ред притежава и контролния пакет акции на италиано-американския производител…