Архив

Световна премиера на новото Volvo XC40

XC40 допълва портфолиото на бранда в премиум SUV сегмент1-11

Производителят на премиум автомобили Volvo Cars представи първия си компактен SUV – новото Volvo XC40. Световната премиера се състоя в Милано.
Премиерата на новото ХС40 разкрива нов етап от развитието на Volvo – за първи път в историята си шведската компания може да се похвали с три SUV модела в най-бързо растящия сегмент в автомобилната индустрия, проправяйки си революционен път за бъдещ ръст в продажбите и приходите.

Volvo ще донесе XC40 до пазарите в различните страни в началото на 2018 г. Най-малкият дизайн на XC запазва Volvo ДНК, а пластмасовите арки на колелата  казват, че това е „кросоувър“ на днешния дизайнерски език. Високото T5, с всички задвижващи колела и 250-к.с. турбо четири, е на първо място; двигателят  T4, който се очаква с 200 к.с., ще пристигне до средата на 2018 г. 9,0-инчов сензорен екран, Apple CarPlay и Android Auto, както и много от активните технологии за безопасност са стандартни.

В света от компактни SUV-модели все пак Volvo вярва, че има място за още един.

Новият XC40 стартира в САЩ през първото тримесечие на 2018 г. като третата моделна линия на компанията. Той също така бележи дебюта на новата компактна модулна архитектура, която ще продължи при  всички автомобили от серията 40 на Volvo, както и портфолиото на Geely, под марката Lynk & Co.

1-111XC40 е предназначен да привлече по-млада аудитория в сравнение с предложения на Volvo за по-възрастните, като екстериорът е приписван на Ян Кетъл, 31-годишен британец, чието предложение бе прието през 2013 г., когато той беше само за година в престижното училище по дизайн Кралски Колеж по изкуство. Макар да има силна семейна прилика с по-големите SUV на Volvo, това не означава, че е по-малък брат; отличителните детайли на XC40 включват повдигнати задния страничен прозорец, качулка и пластмасовата облицовка, която през последните години се превърна в визуален стенограф за кросоувъра.

Осемстепенна автоматична скоростна кутия ще бъде стандартна в САЩ; няма планове да предлагат ръчната скоростна кутия, която версиите с по-ниска мощност ще получат на други пазари. 2.0-литровия дизел с мощност 180 к.с., ще се продава в Европа. Хибрид, използващ трицилиндровия бензинов двигател и предавателната кутия с двоен съединител, за който Volvo ни съобщи миналата година, ще последва скоро след това, а компанията също така заяви, че ще произведе електрическа версия по-късно.

Вътре XC40 е по-радикален. Всички версии ще се предлагат с 12,3-инчов цифров инструментален клъстер, както и със същия 9,0 инчов ориентиран сензорен екран, монтиран на по-големия XC60, със сходна степен на свързване, включително Apple CarPlay и Android Auto. Вътрешните материали за тапицерия включват текстурирана пластмасова облицовка на панелите на вратите и джобове на вратите.1-1111

Багажното пространство е щедро и включва контейнер за изхвърляне на отпадъци между предните седалки и пространство, предназначено да държи кутия от тъкани. Задното пространство на задните седалки е удобно за възрастни.

Всички XC40 ще имат автоматично аварийно спиране и откриване на пешеходци като част от система за избягване на сблъсъци, която работи при скорости до 40 мили / ч. Това включва и активно насочване на колата обратно към правилната страна на пътя пред наближаващия трафик. Допълнителната система IntelliSafe включва полуавтономния пилотен асистент на Volvo, който може да работи до 80 км / ч, и система за предупреждение за кръстосан трафик, която автоматично ще спира, ако открие приближаващо превозно средство, когато излезе от място за паркиране.

Всички XC40 ще се произвеждат в завода на Volvo в Гент, като дават още един потенциален отговор на предизвикателството да назовем добри неща, които идват от Белгия извън вафлите и измислените детективи…

 

Източник: Car and Driver