Пътят на едно Coupe от PininFarina, 1956 г.
Тълкуването на Фарина за спортните модели с две врати е различно
След завършването на купето Mercedes-Benz 300b от 1955 г. Pininfarina взима още един Mercedes-Benz 300, за да бъде модифициран до новата визия на Mercedes-Benz 300Sc Coupe от PininFarina, 1956 г.
От самото начало можем да кажем, че тялото на 300b Coupe е много по-сложно от тази втора версия, завършена година по-късно. Докато подходът на бодибилдера е същият, следващите модели са съвсем различни.
През август 2014 г. двете купета бяха на Pebble Beach Concours d’Elegance – заедно със Серджо Пининфарина, за да опише тези два значителни модела Mercedes-Benz с италиански каросерии.
Синьор Пининфарина, който е наследник на баща си като ръководител на международната дизайнерска фирма от 1966 г., работи върху 300b и 300Sc. Когато са представени, Батиста „Пинин“ Фарина все още оглавява дизайнерската фирма в Торино. (Фамилното име е Фарина, „Pinin“ е псевдонимът на бащата. Бизнесът е Pinin Farina до 1961 г., когато семейните и фирмени имена са законно променени на Pininfarina.)
„Баща ми е шефът!“, казва Серджо, посочвайки с широк жест с дясната си ръка към небето. „Той е отговорен за всеки дизайн. Трябва да кажем обаче, че никой не е проектирал кола в Pininfarina. Те са създадени от екипи.“
Тълкуването на Фарина за спортните модели с две врати е различно от външния вид на дизайните на Mercedes-Benz 300Sc, които се предлагат през 1955 г. и може да се зачудите за вдъхновението му от този дизайн.
„Винаги баща ми и аз имахме голямо уважение към традицията на Mercedes-Benz и към престижа на Mercedes-Benz“ . Серджо спира, за да изясни какво става. „Това е един от редките случаи, когато проектирахме автомобил, за да изразим чувствата си. Mercedes-Benz е една от най-известните и най-забележителните европейски фирми, така че можете да разберете как да направите специален дизайн на това известно шаси.“
Когато дизайнерите на Mercedes-Benz видяха първата кола през 1955 г., казва Серджо, се почувстваха удовлетворени. „Бяха щастливи да видят нашия принос.“
Интересното е, че от двата автомобили първото купе е любимото на Серджо. „Фаровете на първото купе бяха по-фино интегрирани от моделите от 1955 г. Втората кола също е много по-малка. Построена е на шаси от 2900 мм. Sc изисква по-къса линия на покрива и друг вид подсветка – заден прозорец. „Тя нямаше дългите течащи линии на 1955 г.“
Двете коли всъщност са контраст един с друг. В много отношения моторът е по-голям от 300b на дългите шасита от 3050 мм. Sc също е в по-голяма степен в стила на 1957 Coupe 220S, който има подобна линия на покрива, задното стъкло и задния дизайн на калника. Приложението на Pinin Farina в тези области обаче е по-сложно в използването на криви и хромирани акценти. Неговата елегантно изпъкнала форма на задната колона е била на 220-те, 250-те и 280-те купета.
Що се отнася до двете 300 купета, това е по-привлекателно, това е чисто въпрос на личен вкус. Решетката 300Sc е известна, че е по-внушителна от решетката на седан стил 300b. Въз основа на това, което стои зад решетките, представянето е по-лесно да се очертае. Въпреки че техните вградени шестцилиндрови, трилитрови двигатели са сходни, по-лекият, снабден с гориво, 175-к.с. 300Sc е много по-енергичен от карбураторния 300b, който прави 50 к.с. по-малко.
След като беше показан на автомобилното шоу в Торино, този 300Sc беше купен в крайна сметка от колекционер в Швейцария. Пастор го е държал до 1989 г. Персоналът от „Скот Реставрации“ се погрижил за това и да го закара на 1200 мили до Ван Нюйс, Калифорния, за да започне дългогодишната реставрация. Фред Крис, секция Лос Анджелис, който притежавал купето от 1955 г., закупил версията Sc, докато е в „Скот“….