Архив

Свежа струя при хечбеците – Citroen C4 Cactus (2018)

Ефектът „магически килим“ и какво ли неCitroen-C4_Cactus-2018-1280-03

Citroën представи новия компактен хечбек C4 Cactus. Citroën C4 Cactus е значително подобрен, възприемайки класическите загадки на сегмента по отношение на технологията и двигателите, като същевременно продължава да се разграничава със своята изключителна индивидуалност и комфорт.

Стилът на автомобила е толкова смел и модерен, както винаги, но придобива подобрен статут. Вътре, новият C4 Cactus предлага ненадминат комфорт, потапяйки обитателите в истински пашкул. Възползвайки се от програмата Citroën Advanced Comfort®, новият Citroën C4 Cactus е първият модел в Европа, който включва окачването с Progressive Hydraulic Cushions ™ (PHC), което прави ефекта „магически килим“ достъпен за най-широк брой клиенти, а е и първото превозно средство в света, което може да се похвали със седалки за Advanced Comfort. С уникалната си самоличност, New C4 Cactus е последната дума в ултра комфортните хечбеци, която ще предизвика несъмнено разклащане на пазара през първото тримесечие на 2018 г.

След пускането на C3 през 2016 г. и

офанзивата на SUV през 2017 г. с C3 Aircross и C5 Aircross,

Citroën прави още една стъпка напред в разгръщането на своя продукт, изненадвайки отново света със своя нов компактен хечбек, новия C4 Cactus. Новият модел вдъхва свеж въздух за сегмента на хечбека, като смесва изключителната индивидуалност на Citroën C4 Cactus с водещия в класа комфорт на C4.

Citroen-C4_Cactus-2018-1280-05Новият C4 Cactus превръща автомобилния комфорт в ново измерение. Възползвайки се от всички компоненти на програмата Citroën Advanced Comfort®, New C4 Cactus е първият модел в Европа, който представя технологичния напредък за модерен и всеобхватен комфорт. Той се гордее с изключителния комфорт на пътуването, благодарение на въвеждането в Европа на окачването с прогресивни хидравлични възглавнички (PHC), които филтрират пътните несъвършенства и дават на пътниците усещането, че пътуват по магически килими. Той е и първият в света автомобил, оборудван с новите седалки Advanced Comfort, предлагащи най-висок комфорт. Новият Citroën C4 Cactus също така прави генерален скок по отношение на акустичната изолация и ежедневното оборудване.

Новият C4 Cactus разполага с табло за управление с рафинирани тонове и хоризонтален дизайн, на който централната таблетка и напълно цифровият инструментален панел, показващи основната информация за шофирането, изглеждат плаващи. 100% дигитален шофьорски интерфейс осигурява всичко необходимо на шофьора, контролите са групирани около 7-инчовата таблетка с капацитивен екран със стандартна форма. Чистата и елегантна кабина веднага дава усещане за лекота и топлина.

След C5 Aircross в Китай, новият

Citroën C4 Cactus е първият модел в Европа,Citroen-C4_Cactus-2018-1280-12

оборудван с окачването с прогресивни хидравлични възглавнички (PHC), иновационен комплект Citroën за внедряване на автомобили в бъдеще. За 98 години комфортът на окачването е вграден в гените на марката. И през годините клиентите са се привързали към комфорта на Citroën, който е уникален на пазара. Възползвайки се от опита си и ноу-хау на своите инженери, Citroën разработи новата система за окачване, която подобрява качеството на филтриране, характерно за Citroën и е толкова скъпо за клиентите. В разработването на новото окачване са подадени около 20 патента. Начинът, по който работи, е съвсем прост.

Докато конвенционалните системи за окачване съдържат амортисьор, пружина и механичен ограничител, системата Progressive Hydraulic Cushions ™ (PHC) добавя две хидравлични спирачки от двете страни, едната за компресиране, другата за декомпресия. Следователно окачването работи на два етапа, за да съответства на начина на използване на автомобила. За леко компресиране и декомпресия, пружината и амортисьорът контролират вертикалните движения, без необходимост от помощ от хидравличните спирачки. Но тези спирачки дадоха на инженерите по-голяма свобода в свободното пространство на автомобила, осигурявайки ефекта „магически килим“, създавайки впечатлението, че автомобилът се плъзга по неравномерен терен.

По време на големи удари пружината и амортисьорите работят заедно с хидравличните компресиращи или декомпресионни спирачки, които постепенно забавят движението.

За разлика от традиционния механичен ограничител, който поглъща енергия, но връща част от нея, хидравличният ограничител поглъща и разсейва тази енергия. Това означава, че няма отскачане. С това новаторско техническо решение, New C4 Cactus носи на шофьорите безпроблемен

комфорт и „вълшебно пътуване с килим“,

без да отнема нищо от манипулирането и удоволствието от шофирането.

За още по-комфорт, всички предни седалки в New C4 Cactus разполагат с нова пяна с висока плътност, която подобрява комфорта на седалките. Новата пяна с висока плътност осигурява оптимален комфорт във времето, като предотвратява всяко потъване след дълги часове на волана, както и стареене на седалката след няколко години употреба.

Този набор от подобрения осигурява комфорт както във фотьойла в хола. Предните и задните пейки са снабдени с пяна с дебелина 15 мм, конструирана така, че да осигури оптимално визуално и физическо удобство. Вдъхновена от легендарните фамилни автомобили на марката, включително CX и Xantia, подложката създава истински комфорт.

Citroen-C4_Cactus-2018-1280-14Акустичната изолация е от съществено значение

за комфорта при шофиране. Глобална работа беше извършена върху акустиката на New C4 Cactus, с по-дебели прозорци, капсулиране на задните прозорци, запечатване на фуги около всички отварящи се панели, акустично предно стъкло и повече материал върху преградата и пода. Новият C4 Cactus осигурява на пътниците оптимизирана изолация от пътя, включително намаляване на шума от пътя и вятъра и съществено подобряване на изолацията около двигателното отделение и пода.

С междуосието от 2,60 м, автомобилът може да транспортира пет пътници в пълна спокойна обстановка и комфорт.Системата Airbag in Roof освобождава пространството за краката на предния пътник, а задните пътници могат да се плъзгат под предните седалки. Лакътното пространство е увеличено чрез кухи панели, позволяващи на пътниците да поставят ръцете си естествено върху дългите подлакътници, изработени от меки материали.

За да помогне на водачите, New C4 Cactus е

оборудван с най-добрите системи за помощ на водача,

осигурявайки увереност и безопасност в ежедневието, опростяване на шофирането, борба срещу сънливост и моменти на невнимание и предотвратяване на риска от злополуки. Тези системи, показани на 100% цифров интерфейс на New C4 Cactus, са първоначалните стъпки към автономните автомобили.

Многофункционалната камера в горната част на предното стъкло установява препятствия, например превозно Citroen-C4_Cactus-2018-1280-15средство, движещо се в същата посока или в застой. Системата автоматично задейства спирачките, когато се установи риск от сблъсък, от 5 км в час до 85 км в час. Система за разпознаване на скоростта показва информацията от арматурното табло. Скоростта може да се регистрира като инструкция за ограничителя на скоростта/круиз контрол с едно просто движение.

Система за предупреждение при напускане на лентата действа при скорости над 60 км в час и открива пътни линии, като предупреждава водача чрез звуков сигнал и визуално предупреждение на арматурното табло. Предупреждение казва на шофьорите, когато е време да си починат, след като са изминали два часа при скорости над 70 км в час. Сигнал за внимание сигнализира шофьорите в случай на понижена бдителност. Системата оценява вниманието на водача, като идентифицира аномалиите на траекторията по отношение на пътните маркировки, използвайки многофункционална камера в горната част на предното стъкло. Характеристиката е особено подходяща при над 65 км в час.

Парк асистент прави маневрирането по-спокойно, по-лесно и по-безопасно при паркиране. Тази система осигурява активна помощ за паралелно и перпендикулярно паркиране. По желание на шофьора, автоматично открива място за паркиране, след което безопасно насочва колата към него. Камерата за заден ход задния изглед на автомобила на 7-инчовия сензорен екран, допълнен с цветни референтни точки, показващи близостта до препятствия. Тази разширена визия прави лесни маневри. Hill Start Assist улеснява стартирането на хълмовете, тази система предотвратява нежеланото движение на автомобила по наклон, когато педалът на спирачката е освободен. Функцията се активира при наклони над 3% чрез стабилизиране на автомобила за две секунди. В зависимост от ъгъла на волана, лявата или дясната светлина за мъгла се активират в допълнение към основния фар, за да осветяват до 75 градуса ъгъла отдясно или отляво на автомобила. Системата работи при скорости над 40 км в час.

Има безключов достъп и старт:

Citroen-C4_Cactus-2018-1280-18тази система позволява на шофьорите да заключват, отключват и стартират колата, без да изваждат ключовете от джоба си. Автомобилът разпознава шофьорите, когато се доближават до дръжките на предните врати. Grip Control позволява на автомобила да адаптира ръкохватката на предните колела в зависимост от повърхността (сняг, кал, пясък).

Citroën Connect Nav е последно поколение 3D свързана навигационна система с множество предимства. В комбинация с 7-инчов таблет с капацитивен екран, изискващ най-леки докосвания, тази система също така разполага с разпознаване на глас за управление на функциите за навигация, телефон и мултимедия, без да сваляте очи от пътя. Системата идва с свързани услуги като TomTom Traffic, информация за трафика в реално време, локализация и цени на бензиностанции и паркинги, информация за времето и местна функция за търсене на интересни места.

Новият C4 Cactus се задвижва от

3-цилиндрови бензинови двигатели PureTech,Citroen-C4_Cactus-2018-1280-26

оборудвани с технологии за контролиран разход на гориво и емисии (International Engine of the Year 2015, 2016 и 2017 за PureTech 110 и PureTech 130) и дизелови двигатели BlueHDi, с икономичност и уважение към околната среда. Бензиновата високопроизводителна версия на New C4 Cactus се предлага с PureTech 130 S & S, комбиниран с 6-степенна ръчна скоростна кутия. PureTech 110, също с турбокомпресор, се предлага с 5-степенна ръчна скоростна кутия (PureTech 110 S&S manual) или 6-степенна автоматична скоростна кутия EAT6 за максимално удоволствие и комфорт на волана (PureTech 110 S&S EAT6). Моделът на входно ниво се захранва от PureTech 82 с ръчна скоростна кутия.

Новият Citroën C4 Cactus е наличен от старта с BlueHDi 100 и BlueHDi 100 S&S. През есента на 2018 г. ще се предлага с дизелов двигател, комбиниран с автоматична скоростна кутия, BlueHDi 120 S&S EAT6, за шофьори, които предпочитат автоматичните трансмисии. За световните пазари за износ, към тези седем двигателя ще бъде прибавен дизелът BlueHDi 100 S & S ETG6.

 

Източник: netcarshow.com