Освен Porsche и Honda иска 15-минутно зареждане за електромобили
Японците ще разработват технология за ултра бърз и бърз заряд
Porsche обещава ултра-бързо зареждане за своя електрически автомобил, но Honda няма да позволи на германския автомобилен производител да запази своята награда за слава.
Honda има за цел да развие автомобили, които могат да вземат достатъчно ток от мрежата за 240 километра от пробега за 15 минути.
Времето за зареждане от петнадесет минути е ключът за привеждане на електрическите превозни средства на равна нога с бензиновите и дизеловите двигатели за по-дълги пътувания.
Според Nikkei Asian Review, планът на Honda разчита основно на разработването на технология за батерии, която може да се справи с ултра бърз и бърз заряд.
Въпреки това, планът на индустрията за пускане в експлоатация на 350 киловите станции за зареждане представлява основно постижение в превръщането на електрическите превозни средства в по-добри за по-дълги пътувания.
Понастоящем повечето електрически превозни средства се нуждаят от около 30 минути, за да заредят батериите си с 80% капацитет и имат достъп само до зарядни устройства, изтеглящи 150 киловата.
Плановете за електрическо зареждане изискват инсталирането на зарядни устройства с капацитет от 350 киловата изход, което е от ключово значение за възможно ултра-бързо зареждане.
Зарядните устройства с по-висока мощност ще позволят на шофьорите кратка почивка, за да вземат нещо за ядене или да се заемат с нещо друго.
Европа планира да има няколко хиляди от 350-киловатовите зарядни устройства в експлоатация до 2020 г.
Идеалният луксозен седан на Porsche Mission E, който ще бъде пуснат през 2020 г., ще използва същите бъдещи 350 киловата зарядни устройства, за да получи 80-процентно зареждане за 15 минути.
Това би могло да осигури от 200 до 250 мили, според някои анализатори и дори самото Porsche.
За да докаже технологията, Porsche инсталира зареждаща станция с 350 киловата, 800-волтова линия в своя клон Berlin-Adlershof през юли. Зарядното устройство се захранва от слънчеви клетки.
По-рано тази година Honda дебютира с две EV концепции – Urban EV и Sports EV, но производителят не цитира време за зареждане за възможни версии на производство.
Honda Urban EV, междувременно, ще започне да се произвежда през 2019 г. за продажби на пазари, различни от Северна Америка, където производителят вероятно го смята за твърде малък, за да бъде популярен.