Архив

PepsiCo поръчва 100 електрически Tesla Semi

1111111Камионите купуват компании с каптивни флоти за превоз

По electrek.co

Tesla Semi продължава да добавя към своите неизпълнени електрически поръчки. След като добави над 100 камиони преди време, вече получи 100 нови резервации от една компания: PepsiCo.

Майк О’Конъл, старши директор на северноамериканската верига за доставки на дъщерното дружество на PepsiCo Frito-Lay, потвърди поръчката пред Ройтерс.

Изпълнителният директор каза, че компанията, която експлоатира над 10 000 камиона, в момента анализира кои маршрути са най-подходящи за електрическите камиони на Tesla в Северна Америка, но вижда „широка гама от приложения за по-леки товари като закуски или по-кратки доставки на тежки напитки“.

На откриването на събитието миналия месец Tesla представи две опции за електрически камиони с диапазон от 300 и 500 мили.

След като Tesla разкри ценообразуването на електрическите си влекачи миналия месец, научихме, че редовните версии за версиите за гамата от 300 мили и 500 мили ще бъдат съответно $150 000 и $180 000, а компанията също така включва и версия на Founders Series за $200 000.

Това означава, че поръчката на PepsiCo сама струва между $15 милиона и $20 милиона.

Tesla първо започна да извършва резервации с депозит от 5000 долара на камион, но през миналия месец е променил посочената цена на депозит до $20 000 за „основна резервация“ на производствената версия и $200 000 за камион Founders Series.

О’Конъл не потвърди кога е подал поръчката, така че не знаем колко трябва да депозират.

Поръчката е последвана от компанията-майка на Budweiser, която е пуснала поръчка за 40 камиона и още 50 електрически камиона от Sysco миналата седмица.

Сега общият брой на потвърдените поръчки, обявени публично от компаниите, е достигнал над 300 камиона, но това са само обявените поръчки.

Очакваме, че няколко компании и по-малки оператори на камиони също са направили поръчки, без да ги обявят публично.

Така или иначе, честно е да се каже, че търсенето в момента е силно за камиона.

Както се прогнозира, вместо компании за товарни превози, компаниите с каптивни флоти, експлоатирани в собствените им разпределителни мрежи, купуват камионите, като PepsiCo, Wal-Mart, Budweiser.