Автомобилите и Хари Труман
Бившият 1950 Lincoln Cosmopolitan Limousine на Хари Труман, Chassis no. 50LP6237H, Engine no. 0EL6520 беше обявен на търг в Скотсдейл, The Westin Kierland Resort & Spa през 2012 г. с първоначална цена US $ 200,000 – 250,000, BGN 330,000 – 410,000
Каросерията е от Henney Motor Co., двигател 152 к.с. с L-главата V-8.
Той е персонализирано поръчан за президента Хари С. Труман, построен по нареждане на Белия дом и е един от малкото оцелели автомобили от това време, повечето от които са в музейните колекции.
Тази специална лимузина е един от деветте по поръчка построени Lincolns от 1950 г. Седем от пътническите автомобили са с разширено шаси и с обща дължина 240 инча. Този тежи повече от 6000 паунда.
Наетите за правителството от Ford Motors, президентски лимузини от 1950 г. заменят остарялата флота на Труман и Белия дом от Втората световна война, наследена, когато се е качил на президентския пост след смъртта на Франклин Д. Рузвелт през 1944 г. Труман избира Lincoln след като GM отхвърлил молбите за превозни средства по време на президентската му кампания, която се очаквало да загуби. Линкълните от 1950 г. остават в президентските служби и в администрацията на Айзенхауер.
Компанията Henney Motor, известни строители на лимузини и професионални автомобили, построи специалните лимузини под контрола на Lincoln. Производството на 125 инчови базовите Lincoln Cosmopolitan шасита са удължени с 20 инча, за да се поберат пътниците. Секциите на Lincoln Coupe и седанското тяло са свързани, за да създадат опъната корпусна обвивка. Покривът е повдигнат на седем инча, за да се осигури излизането на пътниците. Президентските автомобили са завършени в черно, с черно покритие, покрито с пироксин.
Първоначално поддържана за употреба от президента Труман в Ню Йорк, лимузината Lincoln от 1950 г., предложена тук, е възстановена в края на 90-те години на миналия век. Показва се в музей във Флорида преди придобиването му през 2001 г. от продавача, колекционер на професионални автомобили. Lincoln спечелва първа награда в годишната международна среща на Дружеството за професионални автомобили през 2002 г.
Коженото отделение на президентския автомобил е отделено от луксозно настроената тапицирана кабина с прозорец. Има два нагревателни уреда за свеж въздух.
Задвижването на президентския Lincoln е със стандартен L-Head V-8 на Lincoln с мощност 152 к.с. Колата е оборудвана с четиристепенна автоматична скоростна кутия Hydra-Matic с търговска цел от Cadillac.
Иначе, извън тази президентска лимузина, Труман имал слабост към Chrysler.
И така, при смъртта на Франклин Рузвелт през 1945 г. заместникът му Хари С Труман става 33-ият президент на Съединените щати. Също и бивш сенатор от Мисури, Труман бил лоялен и предан мъж на Chrysler.
Два модела от 1941 г. са сред продуктите на Chrysler, закупени от тогавашния сенатор Труман. Купето е закупено за него; седанът – за г-жа Труман. И двамата са предадени на Труман в деня, след като сенатор Труман спечелва преизбирането си през ноември 1940 г.
Години по-късно президентската библиотека „Труман“ успява да открие и получи и двете коли за показване. Тъй като са загубили блясъка си от възрастта и поредица от собственици, корпорацията Chrysler пристъпва към реставрация през 90-те години.
И двете са днес изложени в библиотеката в Независимост (източно предградие на Канзас Сити).
И двете коли са задвижвани от шестцилиндрови мотори. Двувратата е Royal Club Coupe; с четири врати е Windsor седан. Windsor е вторият по популярност Chrysler тогавашната година, докато Royal Club Coupe е трета по популярност.
При напускането на президентството в началото на 1953 г., след като е избран Дуайт Айзенхауер, президентът Труман и съпругата му Бес взимат новия си Chrysler от 1953 г. Макар че това може да изглежда странно сега, до 1965 г. няма защита на тайните служби над бившите президенти.
През 1953 г. Chrysler е търгуван за Chrysler от 1955 г. Този 55-годишен Chrysler New Yorker е колата, на която Труманците се качват на семейно пътуване, за да видят дъщеря си Маргарет в Ню Йорк.
За 1955 г., Chrysler Corporation произвежда 33 300 седана New Yorker.
Стандартният двигател е 5.4 литра V8, който изстрелва 250 конски сили.
Години по-късно президентът и г-жа Труман са готови за покупка на друг автомобил. Въпреки че не може да се намери информация за автомобилните за годините между 1955 и 1970 г., забелязва се, че моделът е друг Chrysler.
Информация от поддръжниците на дома, Националната паркова служба (дома и библиотеката са две отделни единици) заявява, че Труман имал 1969 Chrysler, с който се вози през 1972 г.
Президентът Труман почина през 1972 г. шест месеца след закупуването на последния си Chrysler. Тази 1972 г. Newport е била използвана от г-жа Труман до смъртта й през 1982 г. По това време Маргарет Труман я е дарила на Националната Паркова служба, агенцията, която поддържа дома и имота.
Четири врати Newport Royal е най-популярният Chrysler за 1972 г., като се произвеждат 47 400. Може да се твърди, че това е сред най-добрите реставрирани от тях, и с малко под 19 000 мили вероятно е един от с най-ниските изминати километри