Зелената версия на емблематичното такси в Лондон става глобална
Карл-Петер Форстър пред Automotive News Europe
Reuters
Малко настоящи мениджъри в автомобилостроенето могат да отговорят на знанията на Карл-Петер Форстър за европейската индустрия.
Форстър започва работа в BMW през 1986 г., но е най-известен с осемгодишния си стаж в General Motors, където е президент и главен изпълнителен директор на европейските клонове на американските производители от 2006 до 2009 г. След това се присъединява към Tata Motors, за да работи с Jaguar Land Rover.
От 2013 г. той е начело на борда на Geely Automotive Holdings и Volvo Cars. През 2015 г. той председателства лондонската компания за електрически превозни средства на Geely, която прави новото хибридно лондонско такси. Фостър обсъжда предизвикателствата пред производителя на таксита, който се стреми да се разшири в световен мащаб, в интервю за кореспондента на Automotive News Europe Ник Гибс.
Имате намерение да експортирате хибридното такси от Лондон до други държави в Европа. Предвиждате ли големи количества?
Искаме да експортираме значителни цифри за нас. Сред първите поръчки, които бяха поставени, бяха 250 автомобила от фирма, която предоставя услуги на хора с увреждания в Амстердам.
Започнахте ли да произвеждате таксито в Китай?
Не. Фабриката е в процес на изграждане. Започваме на зелено поле на около три часа на юг от Шанхай. Ще стартираме с предпроизводството през следващата година, а през 2019 г. ще имаме автомобили на пазара. Това ще бъде три пъти по-голям капацитет – в Китай, в сравнение със завода в Обединеното кралство, който ще прави от 20 000 до 30 000.
Има ли САЩ риск от загуба от автомобилната индустрия в Китай?
Китай излиза над САЩ в опита си да се възползва от сеизмичната промяна на автомобилния сектор към електрическите автомобили.
Дали европейските и китайските пазари на таксита са подобни?
Не. Такситата са много локализирани в Китай и винаги има разлики поради местните разпоредби. Ще започнем пускането на хибридното такси с големите градски райони на Европа, а след това и Хонконг, Шанхай, Сингапур и Пекин. Тогава масово ще има внедряване в Китай.
Дали местните таксита в Китай не са много евтини?
Да, но натискът е също да има нулеви емисии. Нашето ще бъде луксозно такси с повече капацитет. Смятаме, че има съществен пазар, иначе няма да инвестираме в завод. Това не е единственият ни продукт. Ние също така произвеждаме LCV и други производни в Китай.
Една от тези производни ще бъде частна кола?
Не. Всички наши автомобили са за търговски цели. Следващият вариант ще бъде търговски ван за градски доставки. Голямото предимство на алуминиевата технология е, че можете да промените формата и размера на каросерията с относително малко инвестиции в сравнение със стоманената.
Ценообразуването на микробуси и таксита е много конкурентоспособно. Вашият автомобил е скъп. Разчитате ли на градовете да създават зони с нулеви емисии?
Казвате, че е скъпо, но това зависи от това какъв автомобил сравняваме с него. Това не е евтин задвижващ механизъм. Електрически с разширител за обхват не е евтин, но е добър за общите разходи.
Geely ще започне китайските продажби на новата електрическа кабина TX5 през 2019 г.