Архив

Peugeot продължава да води в рали Дакар

Стефан Петерханзел / Жан-Пол Котре са начело в общото класиране

Етап 3 Dakar Team PEUGEOT Total

Етап 3 Dakar Team PEUGEOT Total

Peugeot продължава да държи първото и второто място на рали Дакар, след един като цяло безпроблемен ден и за четирите екипажа по трасето от Писко до Сан Хуан де Маркона, в който автомобилите 3008DKR Maxi на Стефан Петерханзел / Жан-Пол Котре и Карлос Сайнц / Лукас Круз станаха втори и трети в класирането на етапа. С промяна спрямо публикуваната програма, етапът днес беше разделен на две: с по-къса ранна отсечка, след която автомобилите се завърнаха за кратко в бивака в Писко, последван от по-дълга към Сан Хуан де Маркона на перуанското крайбрежие.

Стефан Петерханзел / Жан-Пол Котре са начело в общото класиране, благодарение на най-бързото темпо през деня с 3008DKR Maxi, и с второто най-добро за етапа. Те се справиха с навигацията в етапа без почти никакви грешки и водят с три минути и 11 секунди. Всички автомобили Peugeot се класираха от второ до пето място в етапа, демонстрирайки, че последователността и надеждността са от съществено значение на Дакар.

Докато екипажите на отбора Peugeot Total остават непроменени за 2018 г, техните състезателни автомобили DKR18_Preview_©Peugeot Sport MCH Photography_Peterhansel 1претърпяха някои важни модификации с цел максимална динамика и носят ново име: Peugeot 3008DKR Maxi. Стандартната архитектура, базирана на SUV Peugeot 3008, спечелил наградата „Автомобил на годината“ в Европа за 2017 г., остава същата: две задвижващи колела, захранвани от 3,0-литров двигател с двоен турбокомпресор. Най-забележимо е разширяването на следата с 10 см от всяка страна, за да се подобри стабилността, като подобрения са извършени и в окачването. Инженерите и механиците на Peugeot Sport са работили усилено, за да предоставят на пилотите възможно най-надеждния автомобил за предстоящата задача.

И четирите екипажа тестваха обстойно новия Peugeot 3008DKR Maxi, с навъртени повече от 18 000 километра по време на състезанията в Мароко, Португалия и Франция. Те са наясно, че най-новите регулации не благоприятстват отбора Peugeot Total, заради допълнителното тегло, добавено към Peugeot, докато съперниците свалиха тегло и им беше дадена повече свобода на действие в други области. Но както винаги на Дакар, най-голямото предизвикателство е самото събитие.

DKR18_Preview_©Peugeot Sport MCH Photography_Sainz 3Класиране след Етап 3:

  1. Stéphane Peterhansel (FRA) / Jean-Paul Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, 6h34m58s
  2. Cyril Despres (FRA) / David Castera (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi +3m11s
  3. Nasser Al Attiyah (QAT) / Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, +7m43s
  4. Sébastien Loeb (FRA) / Daniel Elena (MCO), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +10m11s
  5. Giniel de Villiers (ZAF) / Dirk von Zitzewitz (ZAF), Toyota 4WD, +11m23s
  6. Carlos Sainz (ESP) / Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, +14m47s
  7. Bernhard Ten Brinke (NLD) / Michel Perin (FRA), Toyota 4WD, +31m18s
  8. Orlando Terranova (ARG) / Bernardo Graue (ARG), Mini 4WD, +35m19s
  9. Martin Prokop (CZE) / Jan Tomanek (CZE), Ford 4WD, +38m56s
  10. Nani Roma (ESP) /Alex Haro (ESP), Mini 4WD, +42m56s

 

Peugeot 3008DKR Maxi е разработено на базата на Peugeot 3008 SUV, което спечели наградата Автомобил на годината 2017 на Европа. И това не е единствената състезателна кола за Дакар на Peugeot, разработена на базата на победител в конкурса Автомобил на годината: Peugeot 405 спечели Автомобил на годината на Европа точно преди 30 години, през 1988. Същата спечели Дакар (под формата на версията T16) през 1989 и 1990 година.