Архив

Ентусиасти ще щурмуват 7000 м височина със специално бъги

Фирма превръща Ferrari-та в по-скъпи поръчки и е производител и на колиscuderia-cameron-glickenhaus-baja-boot-4

Източник: caradvice.com.au

Има различни рекорди. Един от тях е изкачване на височина с автомобил. Сегашният рекорд за шофиране на височина бе определен през 2007 г., когато Гонсало Браво и Едуардо Каналес взеха модифицирания си Suzuki Samurai на 6688 м в Чили.

Медиите сега съобщават, че ентусиасти се готвят да поставят нов рекорд – щурмуване на 7000 м вулкан в Южна Америка през 2019. Това ще стане с два специално направени автомобила.

Джеймс Гликенхаус е известен с това, че превръща Ferrari-та в по-редки, по-скъпи поръчки за по-големи клиенти, но също така е и производител на автомобили. Именно неговата фирма Scuderia Cameron Glickenhaus ще се справя с рекорда с автомобил за изкачване на височината с репродуциран Baja Boot. Неговият гараж е пълен с автомобили, носещи емблемата с кончето, заедно с останки от автомобили като Baja Boot.

scuderia-cameron-glickenhaus-baja-boot-2Управляван от Стив Маккуин, Boot е разработена от hot-rodding ентусиаста Вик Хики за състезанието 1967 Mexican 1000, сега известно като Baja 1000. Надявайки се на приятелите си в GM, Хики поставя 5,7-литров V8 двигател в тръбно стоманено шаси и пригодява окачване за тежкотоварни превозни средства, за да се справят с изпитанията и изпитанията на състезанията в пустинята.

Това не се случва – колата чупи трансмисия в първото състезание. След като чува за колата, Стив Маккуин я купува и влиза в пустинно състезание извън Лас Вегас, където колата се чупи отново. Въпреки че в крайна сметка превозното средство вижда успех, това не е с легендарния актьор зад волана. Гликенхаус купува колата през 2010 г. и сега, осем години по-късно, изглежда, че е вдъхновен от класиката.

Scuderia Cameron Glickenhaus (SCG) използва страницата си във Facebook, за да обяви планове си за модерно scuderia-cameron-glickenhaus-baja-boot-5рестартиране. Превозното средство ще бъде във варианти както с две, така и с четири врати. Мощността най-вероятно ще дойде от двигател V8 с естествен аспиратор, а бъгито ще има 20-инчов ход на окачването. Ще се предлагат както двуколесно, така и четириколесно задвижване, както и комфорт в кабината, като въздушна конзола и отопление.

Компанията иска да изработи 25 екземпляра като отправна точка, като ценообразуването ще започне на около $100 000 ($124 000).

Но това не е всичко, което SCG иска да направи с формата на Baja Boot. Гликенхаус се стреми високо със специален модел „Експедиция“ в само две направени бройки да покори 7000 м над м.р. вулкан в Южна Америка през 2019.

В сравнение със „стандартното“Boot“, „експедицията“ ще има допълнителна доработка, за да се справи с екстремно студените условия,  уплътнения на вратите, например, и двигател, способен да превозва четирима души в условията на разредения планински въздух…