Архив

Мулти-линк окачване

 

24.honda-s2000-suspension5Мулти-линк окачване е тип дизайн окачване на превозно средство, което обикновено се използва в независими суспензии, с използване на три или повече странични рамена. По-широко определение смята, че всички независими суспензии, с 3 контролни рамена или повече мулти връзки са мулти-линк. Наричат ги още много-раменни суспензии. Тези връзки не трябва да бъдат с еднаква дължина и могат да бъдат под ъгъл от тяхната посока очевидно.
Обикновено всяка група има сферичен шлиф (съвместяваща топка) или гумена втулка в двата края. Следователно, те реагират много по собствената си дължина, при опън и натиск, но не и на огъване. Някои много-връзки имат форма на ключица, която има две втулки в единия край. Действието и структурата на многовръзковото окачване могат да се представят чрез триизмерно наблюдение от три ортогонални равнини, за да стане ясна конкретната им конструкция, която е различна за предното и задното окачване и за различните производители и техните модели.
В офф-роуд автомобилите се прилага 4-звенна връзка със солиден триъгълен мост отзад и двойно триъгълна 4 връзка отпред, въпреки че този тип не се среща често на пътя. Звената на мулти-линк окачването трябва да отговарят на функции при ускорение и спиране, на въртенето напред и назад на колелата, да се движат свободно надолу-нагоре, и т. н.
В най-простия си вид, мулти-линк окачването е ортогонално, т.е. възможно е да се промени един параметър в окачването в даден момент, без това да повлияе на нищо друго. Това е в пряк контраст с окачване с двойни носачи.
Предимствата се разпростират също върху офф-роуд шофирането. Мулти-линк окачване позволява превозното средство да се огъва, а това означава просто, че окачването е в състояние да се движи по-лесно. Multi-Link превозните средства са оборудвани и идеално пригодени за спорт, като например състезания в пустинята.
Multi-link окачването е скъпо и сложно. Освен това е трудно за настройка на геометрията без пълно 3D компютърно подпомагане с анализ на дизайна. Налага се наличие на софтуер за симулация за подлагането на натоварвания.