Архив

За изграждането на първите станции за зареждане на камиони Tesla Semi

Фирмите, които поръчват големия камион, подготвят инфраструктуратаroad2-e1513784847797

Reuters

SEATTLE – Елон Мъск, главният изпълнителен директор на Tesla, говори за това как планира да превърне своя прототип на електрически камион в реалност.

Но Reuters научи, че Tesla си сътрудничи с Anheuser-Busch, PepsiCo и United Parcel Service, за да изградят терминали за зареждане на място в техните съоръжения, като част от усилията на производителя да пусне автомобила през следващата година.

Подробности за партньорствата, разкрити по-рано, включват дизайн и инженеринг от Тесла, съобщиха компаниите. Те отказаха да разкрият каква част от разходите за сградата, ако има такива, ще плати Tesla или дали Tesla ще бъде компенсирана.

Фирмите са сред деветте големи корпорации, които са направили предварителни поръчки за камиона Tesla Semi.

Компаниите, които говориха с Reuters, казаха, че първата стъпка е инсталирането на зареждащо оборудване в собствените им помещения.

PepsiCo, която е резервирала 100 камиони Tesla, заяви, че може евентуално да проучи възможностите за споделяне и разходите с други компании. Хранителният конгломерат проведе множество срещи с Tesla, за да обсъди усилията за презареждане, каза изпълнителният директор на PepsiCo Майк О’Конъл.

Отделно, Tesla се придвижва напред с планове за собствените си станции  за продаване на електричество на шофьорите.

Tesla вече управлява повече от 1100 станции в световен мащаб за водачите на леките автомобили. Мъск говори публично, че прави нещо подобно за тежкотоварните си камиони, като инсталира мрежа от „мегахарджъри“, захранвани от слънчева енергия, която може да зареди една батерия за 30 минути.

Но колко бързо Tesla може да изгради здрава мрежа от електрически сттанции за камиони, не е ясно. Някои анализатори и собственици на камиони се съмняват, че Tesla може да достави Semi през 2019 г., още по-малко една огромна инфраструктура за зареждане, която да го подкрепи.

maxresdefault13Говорителка на Tesla потвърди, че базираната в Калифорния компания във Фремонт работи в тясно сътрудничество с големи клиенти за изграждането на станции за седловите влекачи. Тя отказа да коментира по-нататък споразуменията или плановете на Tesla за своите собствени терминали за зареждане на камиони.

Anheuser-Busch предвижда инсталирането на собственото си зареждащо оборудване за своите 40 Tesla Semis в големи обекти и други ключови места, според Джеймс Себрот, старши директор на веригата за доставки на производителя на бира в Сейнт Луис.

Освен това и UPS очаква да работи в тясно сътрудничество с Tesla за изграждането на зарядни станции на място, според Скот Филипи, глобален инженерен директор на компанията за доставка на колети. Компанията, базирана в Атланта, предварително е поръчала 125 влекача през декември.

Веригите за хранителни стоки Loblaw Companies вероятно ще използват слънчевата енергия за зареждане за 25-те камиона, които тя предварително е поръчала от Tesla, според говорителката на Катрин Томас.

Но най-големите потенциални клиенти на Tesla – големи компании за камиони в САЩ – не са направили поръчки. Werner Enterprises Inc, YRC Worldwide Inc, Daseke Inc и Old Dominion Freight Line са сред транспортните компании, които се въздържат  предварително от поръчките за Tesla, позовавайки се на съмнения за обещаното време за презареждане, пробег, цена и полезен товар на Semi.

Сред мнозина вероятни клиенти има съмнение, дали Tesla ще се справи с изграждането на станции за зареждане на камиона.

Източниик: autoblog.com