Mercedes-Benz F200 Imagination Concept (1996)
Mercedes-Benz показа на автомобилното изложение в Париж през 1996 г. купето F200 като визия за луксозния автомобил на 21-ви век. По този начин се обърна към стилистични и електронни усъвършенствания. От тях най-радикалният бе контролът по пътя, който заплашва да направи волана нещо от миналото.
Футуристичното купе нямаше „кормило и педали“. Вместо това управлението, спирането и ускорението бяха контролирани от ергономично проектирани джойстици. Единият беше традиционно разположен в централната конзола, а другият – в прореза на вратата.
Пионерската система за управление бе свързана с напълно активната система за окачване на автомобила, без традиционните хидравлични и механични връзки. Вместо това командите на шофьора бяха предадени по електронен път чрез усъвършенствана компютризирана технология „задвижване по жица“.
Колата се управляваше от водача, движейки джойстика наляво или надясно, докато алтернативните движения напред и назад контролираха ускорението и спирането. Елиминирането на волана, кормилната колона и медалите не само намаляваше риска от нараняване на пътниците в случай на челен сблъсък, но също така позволяваше по-удобно място за сядане за шофьора.
Значително това устройство можеше да сложи край на необходимостта от отделни превозни средства с ляво и дясно движение. F200 можеше да се задвижва от всяка предна седалка с всички контролни бутони и усъвършенствания цифров шофьорски дисплей, който можеше да се превключва от една страна на друга по електронен път, дори и когато колата е в движение!
Познатото огледало за обратно виждане май е също нещо от миналото. Вместо това видеокамерите внимателно наблюдаваха приближаващия трафик и изображенията се показваха на видео екран, разположен в центъра на таблото за управление.
За да се увеличи комфортът на водача, стъкленият покрив можеше да бъде осветен или потъмнен, в зависимост от атмосферните условия, с натискането на бутон. Това бе възможно в резултат на неговата ламинарна конструкция, в която проводящи полимери, поставени между стъклените слоеве, реагираха на малък електрически ток.
От външната страна на носа на F200, радиаторната решетка и фаровете очакваха автомобилите на компанията от S-Class, които щяха да дойдат през 1998 г. Нямаше дръжки на вратите, като входът беше с помощта на радио-контролирана магнитна карта, която отворяше вратите, когато шофьорът се приближеше до превозното средство. Те бяха хидравлично активирани и отварящи се нагоре, което гарантираше, че има достатъчно място за влизане.
В началото на миналия век Mercedes бе най-влиятелният автомобил на своя ден. Дали контролът с джойстика ще окаже подобно въздействие върху съвременниците му?