Архив

PSA Group с 38,1% ръст на продажбите по света за първата половина на 2018 г.

  • PSA Group продаде 2 181 800 автомобила1 в цял свят – нов рекорд 11_d_psa_300за Групата и ръст от 38,1% в сравнение с първата половина на 2017-та година
  • Продуктова офанзива в SUV сегмента: устойчив успех, подкрепящ рентабилния ръст на Групата
  • Засилена водеща позиция при лекотоварните автомобили (LCV) в Европа с пазарен дял от 25,3%

SUV офанзивата на PSA Group с 13 модела, лансирани в цял свят от петте марки – Peugeot, Citroën, DS Automobiles, Opel и Vauxhall – бе движещата сила зад силните продажби на Групата през първата половина на 2018 г. При продадени над 609 300 броя продажбите на SUV автомобили представляват почти 28% от продажбите на Групата. Успехът на тези модели нареди PSA Group на второ място в този сегмент в Европа в края на май с пазарен дял от 16,9% и на първо място в сегмента на B-SUV автомобилите.

Peugeot е водещата марка в SUV сегмента в Европа с продадени над 339 200 SUV автомобила в цял свят (ръст от 26%) през първата половина на 2018 г. От началото на годината Peugeot 3008 SUV е с ръст от 37% и продадени 144 000 бройки. Марката се радва и на засилен интерес към новия PEUGEOT 5008, който регистрира продажби от 58 900 броя.

PSA Group постигна нов рекорд за продажби на лекотоварни автомобили с продадени 289 500 броя, ръст от 32,8%

След обновлението на компактните ванове през 2016 г. Групата ще предприеме нова стъпка към обновяването на гамата си лекотоварни автомобили през втората половина на годината с пускането на пазара на новото поколение лекотоварни автомобили от сегмент B (PEUGEOT Partner, CITROËN Berlingo Van и OPEL/VAUXHALL Combo).

В Европа Групата е начело на пазара с една на всеки четири продажби. От края на май е лидер в подсегментите на B-LCV автомобилите (с пазарен дял от 35,2%) и на средноразмерните ванове (с пазарен дял от 26,2%).

Офанзивата на Групата при лекотоварните автомобили продължи извън Европа. В Евразия продажбите нараснаха с 9% включително местното производство на новото Peugeot Expert, представен през първата половина на 2018 г. В Латинска Америка актуализираните предложения за продукти и услуги отчетоха ръст от 27,8%.

Европа: растеж и представяне

В Европа консолидираните продажби наброяват общо 1 673 700 броя – ръст от 61,5%. Пазарният дял на Групата се увеличи с 6 пункта до 17,2 %.

Peugeot има най-голям напредък от всички марки от началото на годината. През май Peugeot 2008 и Peugeot 3008 заеха второ и трето място в съответните сегменти, а новото Peugeot 508 бе много добре приет с над 2 000 поръчки от началото на лансирането му, включително 1 000 за версията First Edition, която може да се поръчва само онлайн.

Близкия Изток и Африка: регионално приложение и продължение на продуктовата офанзива на Групата

В променяща се регионална среда продажбите на Групата достигат 226 100 бройки, което представлява спад от 18,6% поради факта, че продажбите на автомобили, произведени в Иран, не са включени в консолидираните световни продажби от 1 май.

Пазарният дял на Peugeot продължи да нараства в Тунис, Турция, Египет и остава водещ на пазара в отвъдморските департаменти на Франция.

PSA Group следва стратегическия си план да разшири производствената си база с подписването през миналия март на споразумение за сътрудничество за създаване на завод за асемблиране на Peugeot в Уолвис Бей, Намибия и започване на асемблиране на пикапи Peugeot в Тунис през септември 2018 г.

Групата разширява търговското си присъствие особено в Египет, където е подписала ново споразумение за внос с Mansour Group и Scope Investment за разпространение на продуктите на Peugeot. В Южна Африка, Ливан, Тунис и Мароко Групата избра партньори за разпространение на Opel.

Индия и Тихоокеански регион: 13 300 продадени автомобила, ръст от 25,1%

В Япония има солиден ръст на продажбите от 25%, в Южна Корея ръст от значителните 18%, а повторното стартиране в Австралия и Нова Зеландия показа окуражаващ напредък.

Peugeot 3008 и 5008 постигнаха успех в целия регион.

Евразия: ръст на продажбите от 18,1%

Групата има напредък на двата най-големи пазара в региона: Русия (ръст от 19%) и Украйна (ръст от 32%) с общ брой продадени автомобили 7 700.

Растежът бе движен от добрите резултати на Peugeot 3008 и пазара на лекотоварни автомобили с новите модели Peugeot Expert и Peugeot Traveller, произвеждани в Калуга. Продажбите на лекотоварни автомобили са нараснали с 9% в целия регион.

1496898038-imparatoЖан-Филип Импарато, Главен изпълнителен директор на Peugeot, каза: „Първата половина на 2018 година утвърждава звездните постижения на Peugeot в сегмента на SUV автомобилите. С над 339 200 броя автомобили, продадени в цял свят, марката се нарежда на първо място на европейския пазар за SUV автомобили, като продажбите на Peugeot 2008, 3008 и 5008 са скочили с рекордните 26% през 2018 г. С предстоящото лансиране на новите P Peugeot 508 и Peugeot Rifter ние имаме всички предимства, от които се нуждаем, за да консолидираме представянето си през втората половина на годината, която обещава да бъде много вълнуваща.“