Alpine на Renault ще увеличи продукцията на A110
Ще се намали времето за изчакване
Automotive News Europe
DIEPPE, Франция – Алпийската марка за спортни автомобили на Renault Group повишава производството на своето купе A110, за да се опита да намали времето за чакане, което продължава повече от година.
Възстановяването на марката след дълго прекъсване е залог за Renault в ерата на спад в продажбите на спортни автомобили, а ретро стилът A110 се оказа хит, откакто бе представен през март миналата година.
Производителят на автомобили, който продаде първоначалните си версии на автомобила през 1955 г., казва, че разполага с 5000 резервации за стандартни модели на производство.
Това търсене е довело до закъснение от 14 месеца, каза Редис Фрикоте, ръководител на отдел продажби и маркетинг на Alpine по време на събитие неотдавна във фабриката на марката на северозападното крайбрежие на Франция.
В отговор, реконструираната инсталация ще увеличи производството на 20 автомобила на ден от 15, каза Фрикоте.
Купувачите, които искат да купят стандартната Pure версия на автомобила, която струва 54 700 евро (около $63 800) във Франция, и още по-луксозният вариант Legende (който е още 4000 евро) все още могат да направят резервация чрез 2000 евро, за да си осигурят място в чакащия списък.
Автомобилите Premiere с ограничено издание бяха продадени за по-малко от пет дни, каза производителят.
Alpine започна да прави A110 Premiere през декември миналата година и оттогава е произвела 1200 бройки от колата, която използва специално поръчано алуминиево тяло, монтирано в завода на Dieppe.
Alpine не е склонна да увеличи производството на автомобила, което отнема 1½ седмици, за да се извърши.
„В момента нашият първи приоритет е качеството. След това говорим за количеството.“, каза Себастиен Eрфелин, временният управляващ директор на Alpine.
Моделът A110, който използва 1.8-литров турбокомпресор с двигател от Renault, монтиран зад седалките, заема относително незапълнена ниша, която включва автомобили като Porsche Cayman и Alfa Romeo 4C, които се преустановяват. Автомобилните публикации, след преглед на A110, широко похвалиха неговата гъвкавост.
Увеличаването на производството в завода в Dieppe ще включва ускоряване на монтажа, вместо да инвестира повече в процесите.
Фабриката може да прави 6000 алпийски автомобила годишно, каза Renault. Увеличаването на скоростта до 20 автомобила на ден ще увеличи производството до 5200 годишно.
Производството на Dieppe също така сглобява версиите Renault Renaultsport на подкомплекта Clio на същата производствена линия в размер на 25 на ден.
Европейските медии са спекулирали, че Renault иска да създаде премиум марка, обхващаща редица модели, включително SUV. Ерфелин каза, че целта е да бъде печеливша.
„Ние сме в автомобилната индустрия“, каза той. „Ние не сме тук, за да загубим пари.“