Архив

Tesla с голяма загуба, но вижда само печалба напред

Компанията е уверена, че може да постигне тази цел

Производствената линия в завода Tesla във Фремонт, Калифорния

Производствената линия в завода Tesla във Фремонт, Калифорния

The New York Times

Tesla регистрира още една огромна загуба през последното тримесечие и „изгори“ стотици милиони долари в брой, като увеличи производството на първия си модел на масовия пазар.

Но производителят на електрически автомобили възнамерява тази загуба да е последна.

Tesla е на път да обърне нвещата, каза пред анализатори и инвеститори неотдавна по време на конферентен разговор главният изпълнителен директор на Елон Мъск, след като компанията обяви тримесечните си резултати.

„Нашата цел е да бъдем печеливши и да имаме положителни парични потоци за всяко тримесечие“, каза г-н Мъск. Извън рецесията или големия икономически шок, компанията е уверена, че може да постигне тази цел, каза той.

Инвеститорите харесаха обещанието. Акциите на Tesla нараснаха с 9% при разширена търговия, след като приключиха на $300.84.

Тримесечието, приключило на 30 юни, беше изключително важно за Tesla в стремежа да се изгради едно успешно бъдеще около Model 3, по-достъпният седан, който предлага, заедно с водещия модел S седан и спортно-приложния Model X. монтажната си линия, а г-н Мъск каза, че е заспал в завода.

Tesla е използвала повече от 430 млн. долара от оставащите си парични средства през тримесечието, като е намалила паричното си предлагане до $2,2 млрд. Но анализаторите се бяха подготвили за по-лошо.

В края на юни Tesla премина важна стъпка, като произведе 5000 Model 3 на седмица – критерият, за който е казал, че трябва да достигне, за да стане печеливша. През юли тя твърди, че темпът на производство е още по-голям.

Производството, което очаква през третото тримесечие – 7 000 автомобила на седмица в целия си парк, или 350 000 на година – „трябва да даде възможност на Tesla да стане устойчиво печеливша за първи път в историята“, се казва в съобщение до инвеститорите.

Това би било значително постижение за компания, която никога не е отчитала годишна печалба – последната й тримесечна загуба е била 743 млн. долара от 4 милиарда долара приходи – и някои анализатори са скептични. Целта е правдоподобна, но може лесно да бъде изкривена от производствени проблеми, забавяне на доставките и по-меко от очакваното търсене на Model 3, каза Брайън Джонсън, анализатор в Barclays.