Архив

Toyota пробва второ полуремарке с водородни горивни клетки

Те се задвижват от клетки от седана Mirai

Toyota Project Portal-2-0 fuel-cell powered semi-trailer truck

Toyota Project Portal-2-0 fuel-cell powered semi-trailer truck

Toyota тества влекач с полуремарке с горивна клетка вече повече от година в пристанище Лонг Бийч, Калифорния, превозващо товари от съоръжението на Toyota Logistics до разпределителни пунктове, насочени към заводи и други съоръжения в САЩ

Първият камион измина 10 000 километра шофиране с нулеви емисии. Сега компанията е създала втори камион, който според нея ще бъде по-жизнеспособен от търговска гледна точка.

Първият камион Project Alpha, имаше пробег от 200 мили. Резервоарите за водород стояха там, където обикновенно е мястото за спане.

Новият модел Project Beta, има пробег от 300 мили и оставя малко спално място зад кабината, без да увеличава междуосието на камиона.

Двата камиона имат успоредно събрани по две горивни клетки от горивната клетка на Toyota Mirai, за да произведат 670 к. с. Те използват 12-kwh батерия за буферна мощност.

toyota-project-portal-2-0-fuel-cell-powered-semi-trailer-truck_100664387_lПроектите са част от ангажимента на Toyota да премахне емисиите на CO2 от логистичното си съоръжение в пристанището на Лонг Бийч. Компанията изгражда комбинирано съоръжение за производство на водород, вода и мегават електроенергия в пристанището от селскостопански отпадъци.

Пристанищата на Лос Анджелис и Лонг Бийч са основен фокус на усилията на Калифорния да изчисти въздуха си. Около 40% от целия внос и износ, пътуващи до и от САЩ, минават през пристанищата, като създават концентрация на дизелови камиони, увреждащи здравето в района.

Калифорния разширява усилията си да замени тези камиони с движещи се чрез  батерии с електрическа енергия и с горивни клетки с нулеви емисии.