Франция ще има „високо автоматизирани“ превозни средства до 2022 г.
Renault представи своите планове за роботакси с концепцията EZ-GO
Automotive News Europe
Френското правителство подкрепя развитието на автономните автомобили с цел пускане на „силно автоматизирани“ превозни средства по обществените пътища между 2020 и 2022 г.
Френският президент Емануел Макрон назначи Ан-Мари Идрак за старши служител за разработване на национална стратегия за мобилност без водачи, включително нови закони, правила за експерименти и пилотни проекти и въпроси, свързани с киберсигурността.
Първите правни предложения се очакват до края на тази година и след като бъдат одобрени, ще се разрешат пътни превозни средства на ниво 3 и 4, за масов транзит без водачи – като роботакси и автоматизирани превозни средства за доставка.
Повече от 50 проекта за тестове на автономни превозни средства са извършени във Франция от 2014 г. насам, включително роботаксита, автобуси и за частни превозни средства. Правителството е предоставило 40 милиона евро (46 милиона долара) за подпомагане на субсидирането на нови проекти.
Водещият разработчик на роботаксита е Nayva, базирана в Лион компания, която вече има десетки самообслужващи се совалки в пилотни проекти по целия свят и наскоро обяви планове за откриване на монтажен завод в Мичиган. Малките автобуси без водач, построени от Nayva, които освен всичко останало са финансирани от френския доставчик Valeo, работят на затворени пътни вериги в бизнес зона извън Париж, от 2017 г. насам.
Сред автомобилните производители, PSA Group има партньорство с NuTonomy, което създава софтуер за самоуправление. Peugeot 3008, оборудвани с технологията NuTonomy, се движат в бизнес район в Сингапур.
NuTonomy, технологичен институт в Масачузетс, сега е собственост на Aptiv.
Главният изпълнителен директор на Renault – Карлос Госн, обеща, че Renault и партньорите от алианса Nissan ще имат флота от роботаксита на пътя до 2022 г. Като част от този тласък Renault представи тази концепция EZ-GO robotaxi на автомобилното изложение в Женева тази година.
Директорът на дизайна Лорънс ван ден Акер каза, че EZ-GO е предназначен да бъде стилен модел на бъдещата градска мобилност.