Архив

Geely ще похарчи близо 2 млрд долара за възраждането на Lotus

Милиардерът Ли Шуфу иска Lotus да се конкурира с Porsche и Ferrari

Geely може да наеме още инженери за Lotus и да добави нова фабрика

Geely може да наеме още инженери за Lotus и да добави нова фабрика

Bloomberg

Пекин – Zhejiang Geely Holding Group обмисля инвестиция от поне 1,5 млрд. паунда (1,9 млрд. долара), за да съживи британската марка Lotus, според хората, запознати с въпроса.

Китайският автомобилен производител, който също контролира Volvo Cars, планира да добави производствени мощности и изследователски центрове за Lotus във Великобритания, заяви един от хората, като поиска да не бъде идентифициран, тъй като обсъжданията са частни.

Geely също е в разговори, за да увеличи 51-процентовия си дял в Lotus с малайзийския си партньор Etika Automotive, който държи останалата част, каза друг източник.

„Geely се ангажира напълно да възстанови Lotus като водеща глобална луксозна марка“, каза автомобилният производител в имейл, отказвайки да коментира по-нататък.

Инвестиционният план е част от голямата визия на милиардера Ли Шуфу да привлече Geely в челните редици на автомобилната индустрия, съперничещи с Toyota и Volkswagen Group. Групата на Ли придоби Volvo през 2010 г. и е похарчила повече от 11 милиарда долара, за да модернизира своите фабрики и да помогне да се обърне шведската марка.

През февруари Ли се превърна в най-големият акционер в германския луксозен автомобилен производител Daimler с почти 10% дял.

Съгласно предложението на Geely първата фаза ще включва разширяване на завода на Geely в Атланта с наемането на 200 инженери, според един от източниците. По-късно планира да създаде втора фабрика в Обединеното кралство, потенциално в района на Уест Мидландс, и да добави нов център за проектиране и иновации вероятно в Ковънтри, каза той. Преди два месеца Geely се бе ангажирал с ново студио за дизайн в Обединеното кралство.

Китайският автомобилен производител се надява да построи Lotus като луксозна марка, която да се конкурира с Porsche и Ferrari.

Lotus попадна под ръководството на Proton, придобит за 51 млн. паунда през 1996 г. През седемте месеца до юли тази година той продаде само 145 автомобила в родната си страна, като продажбите спаднаха с 25% според данните за регистрация от Society of Motor Manufacturers и търговците.

Geely придоби Lotus от Proton Holdings миналата година, когато обяви също, че купува 49,9% от Proton от DRB-Hicom, малайзийският конгломерат, контролиран от магнат Саид Мокхтар Ал-Букхари, който също притежава Etika Automotive.

След придобиването Ли каза, че приоритет ще бъде да направи Proton и Lotus рентабилни и да поддържа растежа, като същевременно се възползва от новите тенденции в областта на технологията на електрификация и изкуствен интелект. Той също така каза, че Geely ще обмисли производството на автомобили Lotus в Китай.