EQ Silver Arrow намеква за електрическото бъдеще на Mercedes
Напомня за състезателния W 125 Grand Prix използван от Рудолф Карачиола през 1937 г.
Automotive News Europe
Концептуалните автомобили не са безцелни. Те намекват за дизайна на марката, със стилистични знаци и технология, която се филтрира до производствени модели.
Със своите зашеметяващи линии, изцяло електрическата концепция на EQ Silver Arrow на Mercedes-Benz предлага поглед към някои елементи и технологии, които могат да се окажат в бъдещите електрически автомобили.
С EQ Silver Arrow, представена на Pebble Beach Concours d’Elegance, се напомня състезателния W 125 Grand Prix, смятан за най-мощния състезателен автомобил в продължение на три десетилетия. Mercedes-ът W 125, проектиран от Рудолф Ухленхаут, е използван от Рудолф Карачиола, за да спечели европейското първенство през 1937 г. 12-цилиндровият W 125 държи рекорда за скорост по обществените пътища (432,7 км в час) до ноември 2017 г.
EQ Silver Arrow от 738 к.с. има пробег на шофиране над 400 км. Страничните вентилационни отвори помагат да се охлажда батерията от 80 кВтч.
EQ Silver Arrow не се очаква да достигне до производството, но вероятно ще повлияе на 10-те EQ-маркирани електрически автомобила, които Mercedes планира да пусне в експлоатация до 2022 г. Автомобилите EQ, които включват подкомплект седан, компактен кросоувър и луксозен седан, са част от 50 електрифицирани превозни средства, които Mercedes има на чертожната дъска.
„Предназначен за ускорение и удоволствие от шофирането, EQ Silver Arrow въплъщава прогресивен лукс и дава представа за бъдещето на нашия дизайн“, каза Горден Вагнер, главен дизайнер на Daimler за EQ Silver Arrow в изявление.
Silver Arrow EQ, изработена от въглеродни влакна, носи дизайнерските знаци на рекордьор, започвайки с дълъг капак отпред и завършваща с аеродинамична перка зад пилотската кабина. Заден дифузьор напомня на моторните спортове с два разтегателни задни спойлера, които действат като въздушна спирачка чрез увеличаване на съпротивлението на вятъра.
Шофьорът е обвит с панорамен екран, върху който се проектира 3D изображение на заобикалящата среда. Режимите на шофиране се избират чрез сензорен дисплей, монтиран на волана.
Шофирането на батерии на електрическото превозно средство не означава че се жертва състезателното автомобилно изживяване. Silver Arrow на EQ може да излъчва звук на двигателя, като този на сегашната Silver Arrow във Formula 1 или на двигател Mercedes-AMG V-8.