Архив

Audi PB18 e-tron Concept има подвижна седалка за шофьора

С електрически пробег от малко над 500 кмA189696_overfull

Automotive News Europe

Audi използва тазгодишната Pebble Beach Automotive Week в Калифорпния, за да покаже своята визия за бъдещето – и тя не е автономна.

Концептуалният автомобил PB18 e-tron е електрически състезателен за използване на или извън пистата. Той разполага с подвижна зона за сядане, която може да позиционира водача или отстрани, или в центъра на автомобила.

Audi нарече проекта Level Zero. Няма никакво ниво на автоматизация, тъй като е нужен шофьор, за да може да управлява напълно превозното средство през цялото време. Той се базира на стандартната архитектура на спортния автомобил MIDINGINE, но се захранва от твърда батерия и три електрически мотора, които могат да ускорят от 0 до 100 км в час за малко над 2 сек.

A189700_overfullТой има електрически пробег от малко над 500 км в цикъла на WLTP и може да се зарежда без кабел.

Тялото на концепцията е направено от алуминий, въглерод и смесени композитни материали, казаха от Audi. Предлага се с 22-инчови джанти.

PB18 e-tron се характеризира с нисък външен вид, но най-интересната особеност е отвътре.

Специално за читателите ни направихме справка в Audi MediaCenter, извън публикацията на Automotive News Europe.

На пръв поглед Audi PB18 e-tron показва своята родственост с друга грандиозна концепция от марката – Audi Aicon от 2017 г. Това важи не само за характерните елементи на дизайна, като страничните прозорци,  ъгъла навътре, и изключително разширените арки на колелата , Двата концептуални автомобили от 2017 и 2018 също споделят своето електрическо задвижване с твърда батерия за съхранение на енергия.

Концепцията използва три мощни електродвигатели – един отпред и два отзад. Последните са разположени централно между колоосите на кормилното управление, като всеки от тях директно задвижва едно колело през половин вал. Те осигуряват мощност до 150 кВт към предната ос и 350 кВт назад – Audi PB18 e-tron е истински quattro, разбира се. Максималната мощност е 500 кВт, с увеличаване на скоростта, водачът може временно да мобилизира до 570 кВт. Комбинираният въртящ момент е 830 Нм.

PB18 e-tron е с дължина 4,53 метра, широк 2 метра и висок само 1,15 метра. Тези размери говорят за класическа спортна кола. A189693_overfullРазмерът на колесната база е 2,70 метра, а надвесите са компактни. С поглед отстрани, погледът се привлича към леко наклонената линия на покрива, която е издърпана далеч отзад и има масивни С-колони. Заедно с голямото и почти вертикално задно стъкло, този дизайн напомня на концепцията за  синтеза на купе със задната част на комби. Резултатът е не само отличителен силует, но и с 470 литра товарното пространство – обикновено дефицит при спортни автомобили.

Вътрешната монококова обвивка, където водачът седи, може да се плъзне странично от нормалното положение до центъра на пилотската кабина. Audi казва, че това е идеалното място за пистата.

„Искаме да предложим на шофьора решение, което иначе е достъпно само в състезателен автомобил като Audi R18“, каза в изявление Гел Бузайн, шеф на Audi Design Loft в Малибу, Калифорния. “Ето защо ние разработихме интериора около идеалното положение на водача в центъра. Въпреки това, нашата цел беше да дадем на PB18 e-tron възможност за ежедневна употреба, не само за шофьора, но и за потенциален пътник“.

Външният дизайн на автомобила включва голям C-стълб и наклонена покривна линия. Audi казва, че това свързва каросерия тип купе със задната част на комби. Единична червена задна светлина се простира по цялата дължина на автомобила.