Архив

Volkswagen изпитва мобилна станция за бързо зареждане с постоянен ток

Тя ще се използва в градска среда за зареждане до 15 превозни средстваvolkswagen-mobile-dc-fast-charger_100684302_l

По greencarreports.com

Автопроизводителите са изправени пред някои трудни предизвикателства при продажбата на електрически превозни средства на жителите на градските жилища, които често са без домашна зареждаща точка.

Като частичен отговор, Volkswagen е показал портативен блок за бързо зареждане с постоянен ток, предназначен за градска среда или временно ползване на събития или на паркинги – това може да бъде много полезна част от стратегията, която да помогне да се осигурят достатъчно възможности за собствениците на електрическите автомобили в големите градове.

Зарядните устройства могат да бъдат местени на място, където те ще работят изцяло с батерии. Те могат или да бъдат заменени с други, когато остане 20% от капацитета им, или да бъдат включени при максимална мощност от 30 киловата, за да се зареждат по-бавно и по-стабилно, което може да помогне за намаляване на напрежението в пиковото електрическо потребление.

volkswagen-mobile-dc-fast-charger_100684300_lУстройството е с капацитет до 360 киловатчаса, което се смята за достатъчно за до 15 превозни средства. То използва батерията, проектирана за предстоящите автомобили на VW на MEB платформата и може да ги зарежда до 100 kw – като  при първите автомобили MEB – възможно е бързо да зарежда два автомобила едновременно.

Volkswagen нарича своята мобилна станция „първата“ банка за електрозахранване“, въпреки че вече съществуват няколко компании, които работят върху такъв продукт.

VW планира да използва първата от мобилните си банки в първата половина на 2019 г. в родния град на автомобилопроизводителя, Волфсбург, и ще я приложи на други места, започвайки от 2020 г., когато новото поколение електрически превозни средства на VW ще навлезе в Европа в по-голяма степен.

VW отбелязва, че тези станции могат да се използват и като по-малки банки за съхраняване на слънчева или вятърна енергия от близките източници. Въпреки това, под въпрос е как VW планира да транспортира тези единици, всяка от които трябва да тежи доста.