Архив

BMW и Daimler инвестират общо 1 млрд. долара

Ще имат обща програма за изцяло електрическа автономна мобилностbmwdaimler

BMW и Daimler, два от най-големите немски автомобилни производители, си партнират и инвестират $1 млрд. в усилие да създадат изцяло електрическа автономна мобилност.

Накратко, партньорството се състои в обединяване на няколко от съществуващите услуги за мобилност заедно в съвместни предприятия:

Дитер Цетше, председател на Управителния съвет на Daimler AG и ръководител на Mercedes-Benz Cars, коментира в движение:

„Нашите услуги за мобилност развиха силна клиентска база и сега предприемаме следващата стратегическа стъпка. Ние обединяваме силата и опита на 14 успешни марки и инвестираме повече от 1 милиард евро за създаване на нов играч на бързоразвиващия се пазар за градска мобилност.

Със създаването на интелигентна мрежа от съвместни предприятия, ние ще можем да оформим настоящата и бъдещата градска мобилност и да извлечем максимална полза от възможностите, които се отварят чрез дигитализация, споделени услуги и нарастващите мобилни нужди на нашите клиенти. По-нататъшно сътрудничество с други доставчици, включително стартиращи и утвърдени играчи, също са възможен вариант. ”

Харалд Крюгер, председател на управителния съвет на BMW AG, добави:

„Създаваме водещи световни услуги, като клиентите, които вече имаме днес, ще се възползват от безпроблемно интегрираната, устойчива екосистема за споделяне на автомобили, окачване, паркинг, таксуване и мултимодални транспортни услуги. Ние имаме ясна визия: тези услуги ще се сливат все по-тясно, за да формират единно портфолио от услуги за мобилност с изцяло електрически самоходен парк от превозни средства, които зареждат и паркират автономно и се свързват с другите видове транспорт. Това портфолио от услуги ще бъде ключов крайъгълен камък в нашата стратегия като доставчик на мобилност. Сътрудничеството е идеалният начин да увеличим максимално шансовете си на един растящ пазар, докато споделяме инвестициите.“

Двата автопроизводители твърдят, че комбинираните програми вече разполагат с 60 милиона активни клиенти.

С новата инвестиция от 1 млрд. долара, BMW и Daimler планират бързо да увеличат усилията си и да създадат до 1000 нови работни места.