VW ID R е готов за опита си на Нюрбургринг
Успешни тестове във Франция за суперелектромобила на Volkswagen
Volkswagen ID R е завършил следващата поредица от тестове в подготовка за предстоящите предизвикателства. След като се работи по аеродинамиката в аеродинамичния тунел, най-новите тестове на пистите в Le Castellet и Alès (Франция) се работи по софтуера за управление на енергията. Целта беше да се създаде идеална настройка за електрическото задвижване преди опита за рекорд на Nürburgring-Nordschleife. През лятото на 2019 г. R, спортен предшественик на ID. семейство от напълно електрически превозни средства на Volkswagen, ще се стреми да постави нов рекорд за време на обиколка за електрически превозни средства.
„ID R е най-мощният състезателен автомобил, разработен някога от Volkswagen Motorsport“, казва Франсоа-Ксавие Демисън, технически директор на Volkswagen Motorsport. „Развитието на състезателния автомобил през 2019 г. е аспект на технологията на следващо ниво. Това се отнася и за електрическия задвижващ механизъм, който е станал още по-ефективен. Използвахме компютърни симулации, за да разработим адаптирано управление на енергията. Най-новите тестове в Le Castellet и Alès се фокусираха върху софтуера, заедно с новата аеродинамика на R“
Двата електрически мотора в ID R осигуряват 680 PS мощност, за да управляват всичките четири колела. Точната изходна мощност за двата двигателя и регенерацията могат да бъдат регулирани променливо, за да отговарят на всяка ситуация на пистата.
R използва два взаимосвързани блока батерии. Заедно, те захранват двата електрически двигателя. Литиево-йонните батерии се използват за съхраняване на енергията на борда на състезателната кола. Този тип батерия ще се използва и в бъдещите производствени превозни средства от фамилията ID, която ще се базира на модулния комплект за електрическо задвижване (MEB).
Инженерите на Volkswagen Motorsport се възползваха от ноу-хау на техническите отдели за електронна мобилност на Volkswagen по време на разработването на батериите за R. Предстоящите тестове ще покажат колко добре компютрите и инженерите са подготвили ID R за специфичните изисквания на Nürburgring-Nordschleife. След безброй симулирани виртуални обиколки и екстензивни тестове на живо в Испания и Франция, R ще излезе на асфалта на най-предизвикателната писта в света.