Архив

Mercedes-Benz представя план за неутрално за въглерода бъдеще

Според Vision 2039 половината от моделите до 2030 г. ще бъдат хибриди или електромобили

2020 Mercedes-Benz EQC

2020 Mercedes-Benz EQC

Източник: greencarreports.com

Главният изпълнителен директор на Mercedes-Benz – Ола Калениус, изложи план след пускането в Норвегия на електрическия SUV – EQC, който очертава развитието на цял „въглеродно неутрален“ автомобилен парк.

Калениус, в момента ръководител на продуктовото развитие на Mercedes, е обявен за бъдещ председател на Управителния съвет на Daimler, компанията-майка на Mercedes-Benz.

Част от плана, наречен Vision 2039, призовава половината от моделите на компанията да влязат в експлоатация до 2030 г. като хибриди или напълно електрически превозни средства.

Според препис от неговата реч, Калениус казал: „Нека да сме наясно какво означава това за нас: фундаментална трансформация на нашата компания. Изобретяването на автомобила принадлежи на Карл Бенц и Готлиб Даймлер преди около 130 години. Но като компания, основана от инженери, ние вярваме, че технологията също може да помогне за създаването на по-добро бъдеще.“

Той заяви, че компанията се фокусира върху изграждането на по-добри електрически автомобили, като внася „EV-ефективност и намаляване на разходите“.

Калениус също говори за ангажимента на Daimler за разработване на превозни средства с водородни горивни клетки. „Има и място и необходимост да продължим да работим по други решения“, каза той, „например, горивната клетка или eFuels …. Днес никой не знае със сигурност кой микс от задвижване ще задоволи нуждите на нашите клиенти до 20 години.  Затова насърчаваме политиците да проправят пътя за технологична неутралност: нека да фиксираме целта, независимо от средствата за постигането й.“

Той отбеляза, че освен електрическите автобуси, компанията ще строи градски автобуси с горивни клетки.

През март компанията стартира съвместно с BMW – Reach Now, за да осигури чиста мощност на зарядни устройства и зарядни устройства за интелигентни системи, подобни на Tesla и Volkswagen.

Разбира се, не само електрическите автомобили ще са неутрални по отношение на въглеродните емисии, също – и фабриките, които ги правят. Компанията планира да превърне всичките си европейски фабрики в такива с възобновяема енергията до 2022 г., като започне с разширение на основния си завод в Зинденфилген, Германия, и включително фабриката в Бремен, която изгражда EQC и тази в Каменз в Саксония, където е направена батерията на EQC .

До 2039 г., годината, която дава името на плана, компанията възнамерява да пропагандира промените в своите фабрики в световен мащаб, както и в своите доставчици, използвайки стимули като мотивация.