Електрическата мобилност като ключов елемент за Volkswagen
С вече инвестирани милиарди, MEB платформата и модела ID
Източник: volkswagen-newsroom.com/en
„2019 ще бъде ключова година в нашата електрификационна офанзива“, заяви главният изпълнителен директор на Volkswagen – д-р Херберт Дийс, на тазгодишното Годишно общо събрание в Берлин, обобщавайки енергичния стремеж на групата да насърчава електрическата мобилност. Той веднага добави защо, описвайки технологията на задвижване като „ключов елемент в стратегията за намаляване на CO2“. Затова д-р Дийс призова за „ясен ангажимент за електронна мобилност и решителни действия от всички страни“.
На този фон Volkswagen продължава с най-голямата електрическа офанзива в историята на автомобилната индустрия. До 2023 г. Групата ще инвестира около 30 милиарда евро в електрическа мобилност. Тя не само поема отговорността за опазването на климата, но и определя пътя за дългосрочното бъдеще на компанията. Едно е ясно: в бъдеще електрическият автомобил ще бъде ключов фактор за успех в автомобилната индустрия.
Какви са най-силните аргументи за електронната мобилност?
Изменението на климата е факт. В Парижкото споразумение за климата международната общност се съгласи да ограничи покачването на температурата и да създаде общество, което да е неутрално по отношение на климата, до 2050 г. Това включва и напълно неутрален по CO₂ трафик, който днес може да бъде постигнат само с висок дял на електрическите автомобили.
Електрическите автомобили са от ключово значение за постигането на необходимото ниво на емисии на CO₂ в ЕС от 95 гр/км през 2020 г. Неизпълнението на това изискване може да доведе до тежки глоби. До 2030 г. емисиите на CO₂ от новите автомобили трябва да спаднат с още 37,5%. Строгите разпоредби се прилагат и в САЩ, и Китай. Китай също въведе е-квота. Всеки, който не спазва тази квота, може вече да не продава коли там.
За разлика от автомобила с водородни горивни клетки, електрическата кола с батерия е готова за масовия пазар. С модела ID.3, Volkswagen за първи път пуска на пазара автомобил, който предлага дълги разстояния и постига паритет на цените с еквивалентните дизелови модели. Разширяването на инфраструктурата за зареждане се развива непрекъснато. Между другото, до 2020 г., веригата IONITY ще създаде около 400 бързи станции за зареждане на магистрали в Европа. Тогава станция за бързо зареждане ще бъде на разположение на всеки 120 километра.
Китай е най-големият и най-важен автомобилен пазар в света – и двигател на електронната мобилност. Китайското правителство е изцяло ангажирано с електрическите автомобили и подпомага световния си пробив. Днес повече от половината електрически автомобили в света вече се продават там. Китайските марки вече се утвърдиха и все повече се стремят да се разширяват в международен план.
С модулната електрическа задвижваща система MEB, Volkswagen разработи платформа за превозни средства, която е уникална за световната автомобилна индустрия. Той напълно използва технологичните възможности и следователно прави електрическите автомобили достъпни в процеса. Затова Volkswagen постигна добра начална позиция за надпреварата срещу американските и китайските конкуренти.